۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۶۱۵۹۹۷
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان:

شهرستان کاشان شهر نهج البلاغه کشور است

شهرستان کاشان شهر نهج البلاغه کشور است
نمکی از کاشان به عنوان شهر نهج البلافه نام برد و گفت: کاشان نزدیک به یکصد و پنجاه حافظ نهج البلاغه را تربیت کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میثم نمکی پیش از ظهر امروزدر دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوز قرآن و عترت و تبلیغ و ترویج، آموزش عمومی و مدیریت قرآنی، گفت: تربیت مربی، دوره‌های آمورشی ویژه موسسات قرآنی، بیمه فعالان قرآنی و برگزاری آزمون‌های سراسری قرآن و عترت از جمله اقدمات انجام شده است.

وی حافظان قرآن درشهرستان کاشان را یکهزار نفر اعلام کرد و گفت: اتحادیه کانون‌های فرهنگی و قرآنی در کاشان نیزدر کنار موسسات قرآنی نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیتی اهتمام ویژه‌ای دارند.

نمکی همچنین از کاشان به عنوان شهر نهج البلاغه نام برد و اظهار داشت: شهرستان کاشان در حال حاضر نزدیک به یکصد و پنجاه حافظ نهج البلاغه را تربیت کرده است و فعالیت‌ها برای تربیت حافظان نهج البلاغه در کاشان با جدیت دنبال می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در ادامه از فعالیت‌های نخستین دهکده قرآنی کشور در کاشان خبر داد و اظهار داشت: دهکده قرآنی سار کاشان بعنوان نخستین دهکده قرآنی از توابع بخش مرکزی کاشان است که سال‌های متمادی درنمایشگاه قرآنی تهران شرکت دارد و یک شب نیز بعنوان شب قرآنی فعالان دهکده قرآنی سارکاشان اختصاص داده شده است.

نمکی ابراز امیدواری کرد با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد تثبیت ادامه فعالیت پایلوت شهر نمونه قرآنی و پایلوت روستا‌های نمونه قرآنی در کاشان باشیم.

وی همچنین پژوهش‌های قرآنی در حوزه و دانشگاه و تأسیس انجمن خادمین قرآنی را از دیگر فعالیت‌های انجام شده برشمرد و خواستار تشکیل مزایده‌های خلاقانه هنر‌های قرآنی، معرفی کاشان بعنوان کانون مربیان قرآنی کشو، تقویت دیپلماسی قرآنی درعرصه ملی و بین المللی و بزرگداشت مفسران قرآنی در کاشان شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان ابراز امیداواری کرد با تقویت رویداد‌های قرآنی در حوزه فرهنگ سازی قرآنی، نظام سازی قرآنی، هماهنگ سازی امور قرآنی و ساماندهی بخش‌هایی که در منشور توسعه فرهنگی قرآنی ما به عنوان رویکرد اساسی مطرح است اهتمام داشته تا یک جامعه قرآنی به تمام داشته باشیم، چرا که امام می‌فرماید اگر قرآن نبود باب معرفت الله علی العبد بسته بود که این امر نشان دهنده این است که قرآن همه چیز ما است و انسان‌های زمینی زمانی می‌توانند آسمانی شوند که بتوانند با اتصال از ملک به ملکوت راه تکامل را ادامه دهند.

لازم به ذکر است، تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای دارالسلام و حضوردر مضجع شریف علامه فیض کاشانی، دیدار با آیت الله نمازی نماینده، ولی فقیه در کاشان و رونمایی از آثار قرآنی شامل قرآن دست نویس عظیمی طاهری و تفاسیر منتشر شده از نویسندگان کاشانی و آثار خوشنویسی از جمله برنامه‌های یک روزه معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کاشان بود./۱۳۰۷/پ310/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 10
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رسول
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
سلام
این صفحات اخبار استان اصفهان است یا اخبار کاشان
آقا بزنید صفحه کاشان و خلاص
تمام اخبارتون از کاشانه
چه خبره؟
1
0