۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۰۷۹۳۵
رییس اداره فرهنگ و ارشاد کاشان:

نسل جوان و نوجوان با کتاب فاصله گرفته است

نسل جوان و نوجوان با کتاب فاصله گرفته است
نمکی با اشاره به اینکه نسل جوان و نوجوان به واسطه ابزار‌های نوین ارتباطی با کتاب فاصله گرفته است، گفت: تقویت حوزه‌های فرهنگ و کتابخوانی، بر رفتار شهروندی تأثیرگذار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان میثم نمکی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشان در سال جاری، گفت: اگر مردم یک شهر یا منطقه کتابخوان باشند، آگاهی‌های آن‌ها به عنوان شهروندان مطلع در اداره امور شهری نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره اینکه نسل جوان و نوجوان ما به واسطه ابزار‌های نوین ارتباطی با کتاب فاصله گرفته است، ابراز کرد: این در حالی است که کشور‌های پیشرفته با وجود دسترسی بیشتر به فضا‌های مجازی از کتاب غافل نشده اند.

نمکی تقویت حوزه‌های فرهنگ و کتابخوانی را بر رفتار شهروندی تأثیرگذار دانست و گفت: ما نیز باید رابطه مردم با کتاب‌ها را تقویت کنیم و این موضوعی است می‌تواند از در نهاد‌های آموزشی بیشتر محوریت پیدا کند.

رییس اداره فرهنگ وارشاد کاشان با اشاره به اینکه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش‌ها و شهر‌های تابعه کاشان تشکیل و فعالیت خود را به زودی آغاز خواهد کرد، بر ضرورت مستند سازی کتابخانه‌های عمومی کاشان و دریافت اسناد مالکیتی آن تاکید کرد.

نمکی افزود: بروز رسانی منابع کتابخانه‌ای تامین و تجهیز کتابخانه‌های عمومی به عنوان بخش سخت افزار در کنار تامین بسته‌های فرهنگی بعنوان بخش نرم افزاری آن می‌تواند در توسعه متوزان کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر باشد.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان در ادامه از آغاز به کار انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش‌ها و شهر‌های تابعه کاشان در آینده نزدیک خبر داد.

نمکی یادآور شد: در حال حاضر تعداد ۱۵ باب کتابخانه عمومی و سه باب کتابخانه مشارکتی همچنین ۴۵ باب کتابخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان کاشان مشغول به فعالیت هستند./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات