۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۶۱۶۲۳۳
امام جمعه نجف:

قدرت و هیمنه آمریکا کاهش یافته است

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: قدرت و هیمنه آمریکا کاهش یافته و توانایی آغاز جنگ نظامی به صورت مستقل را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف اشرف، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، از مدیریت بسیج مردمی بغداد برای بازداشت 25 تن از رؤسا و تاجران خمر، قمار و دختران، جوانان تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: این اقدام ارزشمندی است که به خاطر آن باید از نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و نخست وزیر تقدیر کرد.

وی از میزان هوشیاری ملت عراق در مبارزه با جنگ نرمی که هر روزه درپی فریب جوانان ما است، سوال پرسید و اظهار داشت: ما در مبارزه نظامی با جریان تروریستی و تکفیری داعش که جهانیان انتظار پیروزی ما بر آن را نداشتند، را پیروز شدیم.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: ملت عراق توانایی پیروزی در جنگ نرم را دارند و در این راستا از نقاط قوت بسیاری نظیر حضور مراجع تقلید، ارتباط مردم با آن، علما و حوزه های علمیه و ریشه های دینی در میان جوانان عراقی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: امام حسین (علیه السلام)، موکب، خطبیان، مناسبت های دینی و اماکن مقدس بهترین محل و عوامل برای شستشوی قلب های مردم است.

حجت الاسلام قبانچی با بیان اینکه دولت و مردم باید نقش مکمل یکدیگر را داشته باشند، اظهار داشت: دولت همان طور که مسؤول مبارزه مسلحانه با دشمنان است، مسؤول آموزش و حفظ جوانان در جنگ های نرم نیز می باشد. ما نباید از نقش پدران و مادران در این جنگ غافل شویم.

وی در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه گفت: قدرت و هیمنه آمریکا کاهش یافته است و توانایی حضور در یک جنگی به صورت تنهایی را ندارد، بنابراین طرح هایش نیز نظیر طرح اخیرش در تنگه هرمز از سوی حتی هم پیمانانش در اروپا مردود شده است.

وی سالروز ارتحال آیت الله خوئی را گرامی داشت و تصریح کرد که خداوند متعال به حضرت آیت الله خوئی توفیق داد که صدها تن از اساتید، فقها و مراجع را در حوزه های علمیه پرورش دهد که یکی از آنان حضرت آیت الله سیستانی، شیخ اسحاق فیاض، شیخ وحید خراسانی، شهیدان صدر و امام خمینی (ره) است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
مرگ بر ترامپ
0
0