۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۱۶۲۵۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

برنامه‌های دهه غدیر باید با بصیرت علوی همراه باشد

برنامه‌های دهه غدیر باید با بصیرت علوی همراه باشد
حجت الاسلام مشایخ بر ضرورت تقویت محتوای علمی جشن‌های دهه امامت و غدیر تأکید کرد و گفت: برنامه‌های این دهه باید با تقویت بصیرت علوی همراه باشد.
حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، بر ضرورت تبیین صحیح مسأله امامت و ولایت از سوی طلاب و روحانیان در این ایام تأکید کرد.
 
وی بر ضرورت تقویت محتوای علمی جشن‌های دهه امامت و غدیر تأکید کرد و افزود: برنامه‌های این دهه باید با تقویت بصیرت علوی همراه باشد.
 
حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که با اشاره به این که شیعه بر پایه غدیر و ولایت در جهان شناخته شده است، گفت: هدف دشمن برای ضربه زدن به شیعه تضعیف و ضربه زدن به این دو اصل مهم است.
 
مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر با بیان این که شیعه در سایه غدیر به عظمتی خاص دست یافته که او را در دنیا منحصر به فرد کرده است، بیان داشت: تاخت و تاز‌هایی که امروز علیه شیعه در دنیا صورت می‌گیرد به دلیل عزت و اقتداری است که به دست آورده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران، ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان در جهان را خواسته و هدف دشمنان واقعی اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: شیعه و سنی باید با کنار گذاشتن اختلاف نظر‌های سطحی، غدیر را محور وحدت و همبستگی میان خود قرار دهند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مهم‌ترین هدف دشمن ضربه زدن به اسلام ناب و جلوگیری از پیشرفت امت اسلام است، تصریح کرد: متأسفانه در این میان برخی حکام دست نشانده و وابسته خود به عامل استکبار در ضربه زدن به اسلام ناب تبدیل شده اند.
 
حجت الاسلام مشایخ در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه مهم حوزه و دانشگاه در تبیین علمی مسأله غدیر در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: باید نشست‌های علمی و پژوهشی پیرامون این موضوع مهم بیشتر برگزار شود تا شاهد تقویت و گسترش جریان غدیر در جامعه اسلامی باشیم.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در سایه غدیر می‌توان به پیشرفت‌های بسیاری دست یافت، بیان داشت: جایگاه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه مفاهیم و ارزش‌های غدیر به دست آمده است./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات