۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۱۶۳۲۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
انتصاب مشاور استاندار خراسان شمالی در امور روحانیت و ۱۷ درصد از جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با حکم استاندار خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری به عنوان مشاور استاندار در امور روحانیت منصوب شد.

در متن حکم محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی آمده است؛ با درود به ارواح طیبه شهدای اسلام و بنیانگذاری جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، با عنایت به مراتب تعهد شایستگی و تجربیات ارزنده، جنابعالی را به عنوان مشاور استاندار در امور روحانیت منصوب می نمایم.

تعامل کار آمد با معاونین استاندار، فرمانداران، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه ها و حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعت استان، ایجاد پویایی و تحکیم پیوند با حوزه های علوم دینی، تلاش در جهت علمی شدن فضای مدیریتی استان با بهره گیری از دانش روز، بستر سازی برای ظهور استعدادها و مشارکت فعال و همه جانبه در مسیر رشد و بالندگی استان از جمله اموری است که با استعانت از خدواند قادر متعال باید اهتمام ویژه ای صورت پذیرد.

تریبون دارها با گفتمان خود جلوی هجمه ها را بگیرند

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت گفت: تریبون دارها با گفتمان خود جلوی هجمه ها را بگیرند.

حجت الاسلام نمازی در جلسه شورای اداری در بجنورد با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ائمه جمعه افزود: مقام معظم رهبری در این جلسه مطالب خوبی را فرمودند و مخاطب ایشان تمامی افراد همچون ائمه جمعه، صدا و سیما، رسانه و ... که دارای تریبودن هستند، بود.

وی ادامه داد: ایشان فرمودند امروز دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است و باید جلوی این هجمه ها گرفته شود.

نمازی اظهار کرد: علاوه بر آن معظم له فرمودند که به مردم امید دهید و این امر را نیز تریبون دارها برعهده دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: اختلاف سلیقه را کنار بگذاریم و با هم اندیشی حل کنیم.

17درصد از جمعیت خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: 17 درصد از جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

مجید الهی راد در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کمیته امداد استان 30 درصد بالاتر از سرانه اصلی کمک ها به مددجویان انجام می شود، اضافه کرد: درسال 98، 30 درصد از پرونده سالمندان به مراکز مردمی واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 100 هزار نفر از کمیته امداد خدمات دریافت کردند، اظهار کرد: هزار و 447 مورد جهیزیه از این نهاد دریافت کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی عنوان کرد: 969 دانشجو و شش هزار و 500 دانش آموز در سال گذشته از کمیته امداد استان خدمات دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از افراد تحت پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، ادامه داد: بخش زیادی از افراد تحت پوشش کمیته امداد در مناطق محروم هستند و در سال جاری نیز رویکرد اصلی تمرکز به ارائه خدمات در مناطق محروم است.

درخشش فعال کانون فرهنگی و هنری نبی اکرم (ص) بجنورد در کنکور سراسری

یکی از دانش آموزان عضو کانون فرهنگی و هنری نبی اکرم (ص) بجنورد با اعلام نتایج کنکور سراسری، موفق به کسب رتبه دو رقمی در این آزمون شد.

هاشم شیرازیان گفت: بر اساس اعلام سازمان سنجش در کنکور سراسری امسال، «علی محمد نیا»، از دانش آموزان پرتلاش و عضو کتابخانه و کانون نبی اکرم (صلی الله و علیه وآله وسلم) شهرستان بجنورد موفق به کسب رتبه 45 در این آزمون شد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  اضافه کرد: این دانش آموز پرتلاش در آزمون گروه علوم انسانی حائز این رتبه شده است.

وی همچنین  با تبریک این موفقیت به خانواده دانش آموز و نیز خانواده کانون های مساجد استان، اذعان کرد: تمام تلاش ما برنامه ریزی هدفمند برای شکوفایی استعداد های نوجوانان و جوانان است که در این باره به توسعه فعالیت های کتابخانه ای با تجهیز کتابخانه های مساجد و اجرای طرح هایی در این راستا اقدام شده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات