۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۱۶۳۲۴

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
ازدواج ساده ۵۰ زوج در جوار امامزاده، خوسف بدون انجمن مفاخر و پاسداشت قلم در شهرستان‌ها عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، پیوند ازدواج 50 زوج بخش نیمبلوک در جوار امامزاده عبدالله روستای کارشک برگزار شد.

این مراسم با هدف ترویج پیوند ازدواج با کمترین هزینه برپا شد. حجت الاسلام فلاح، کارشناس خانواده و استاد دانشگاه در این مراسم، خواستار الگو شدن ازدواج آسان میان جوانان شد.

خوسف بدون انجمن مفاخر

کمیته برنامه ریزی فرهنگ و هنر توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خوسف با محوریت فراخوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر و تشکیل انجمن مفاخر برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوسف، گفت: در همه استان ها و شهرستان های کشور قابلیت هایی درباره آثار فرهنگ و هنر وجود دارد که خوسف نیز در این رابطه غنی است و باید در حوزه هنرهای تجسمی، نمایشی، ادبیات، هنرهای سنتی، موسیقی و مد و لباس کار و پس از شناسایی به دبیرخانه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در تهران ارسال و با داوری یکی از موضوع ها انتخاب شود.

قیاسی، افزود: خوسف در زمینه پارچه های مله و توبافی، موسیقی سنتی، شعر و ادبیات، سفالگری و هنرهای دستی حرف هایی برای گفتن دارد و می توان از این قابلیت ها استفاده کرد.

پس از صحبت ها و پیشنهادهای چند نفر از اعضای جلسه تصمیم گرفته شد سه رشته تون بافی، موسیقی و ادبیات به دبیرخانه تهران ارسال شود. وی، از راه اندازی انجمن مفاخر خوسف در آینده خبر داد.

صالحی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف هم بر راه اندازی نمایشگاه دایمی یا موزه مفاخر شهرستان تاکید کرد.

پاسداشت قلم در شهرستان ها

فرمانداران، امامان جمعه و مسئولان در اغلب شهرستان ها به پاس گرامی داشت روز خبرنگار با برگزاری جلسه هایی از سربازان جبهه اطلاع رسانی قدردانی کردند.

 گزارش خبرنگاران از آیسک، سرایان، فردوس، قاینات، خضری دشت بیاض، سربیشه، طبس و زیرکوه حاکی است مسئولان با برگزاری جلسه هایی از فعالان این عرصه به ویژه خبرنگاران روزنامه خراسان جنوبی تقدیر به عمل آوردند.

فصل 3 مرمت قلعه خوسف آغاز شد

مرمت فصل سوم قلعه تاریخی خوسف از محل منابع ملی آغاز شد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف، اظهارکرد: استحکام بخشی و مرمت موضعی حصار، تکمیل حصار و اجرای دیوار خشتی تا ارتفاع گذشته (طبق شواهد موجود)، اجرای تیرکش ها وکاهگل نهایی حصار در فصل سوم مرمت از محل منابع ملی انجام می شود.

صالحی، افزود: در دو فصل گذشته ۲۵۰ میلیون ریال برای مرمت قلعه تاریخی خوسف هزینه شد.

قلعه خوسف حدود ۴۰ سال است در اختیار شرکت تعاونی روستایی ابن حسام است که در وسط آن ساختمان و سوله ایجاده کرده است. جلسه های بسیاری برای تخلیه این مکان تاریخی برگزارشد  و چند سال است که حکم تخلیه آن نیز توسط دادستان صادر شده است  اما به دلیل ملاحظات مردمی اجرایی نمی شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات