۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۱۶۴۴۰
استاد حوزه علمیه:

شیعیان جهان همگی یکپارچه هستند + فیلم

شیعیان جهان همگی یکپارچه هستند + فیلم
حجت الاسلام دهقان گفت: شیعیان همگی یکپارچه هستند و تا مادامی که امیرالمومنین(ع) ولی ما است، تشیع یک چیز است و زمانی شیعه از هم جدا هستند که امیرالمومنین(ع) ولی ما نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام دهقان، استاد حوزه علمیه در کارگاه تربیت مبلغ اربعین حسینی با رویکرد دینی در حسینه آیت الله شاهرودی خطاب به مبلغین حسنی، گفت: باید احکام را سهل و آسان مطرح کنید و اضطراب و ترس در کسی ایجاد نکنید چون لذت گفتمان با رب و قابلیت آن ها با اضطراب از بین می رود.

وی به تأمل قبل از عمل تأکید و اظهار کرد: تأمل داشته و بررسی کنید تا خسارت نبینید و سخن  را باتوجه به شرایط انتخاب کنید، ما برای هر عملی روایت و آیه داریم و شما به عنوان عالم باید تلاوت آیات را داشته باشید نه قرائت یعنی متناسب با شرایط آیات را بخوانید.

حجت الاسلام دهقان شیعه را یکپارچه بیان و ابراز کرد: شیعیان همگی یکپارچه هستند و تا مادامی که امیرالمومنین(ع) ولی ما است، تشیع یک چیز است و زمانی شیعه از هم جدا هستند که امیرالمومنین(ع) ولی ما نباشد بنابراین باید به این امر توجه کنیم که هر خسارتی اگر یکی از شیعیان ببیند من نیز به عنوان شیعه خسارت می بینم.

کارشناس مذهبی خطاب به این مبلغین افزود: شما به عنوان مبلغ دینی امامت جامعه را عهده دارد پس باید بدانید یک شیعه خسارت بیبند به من بر می گردد بنابراین نسبت به یکدیگر دغدغه داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این که شیعه در قومیت های مختلف فارس، ترک، عرب، پاکستانی و غیره حضور دارد در حقیقت مأموریت دارد تا به ترویج دین بپردازد پس مبلغ دینی باید آن ها را هدایت کند.

وی با بیان این که فقاهت باید در میدان باشد، ابراز کرد: فقاهتی که در میدان نباشد، فقاهت نیست، دولت وظیفه خود را دارد، مبلغ باید کارهای مربوط به مردم را انجام دهد، ضرورت ها را شناسایی کنید تا وقتی دارای موقعیت و امکان شدید بتوانید آن ها را در مسیر مناسب هزینه کنید./864/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
امیر خاکراه
ارسال نظرات