۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۱۶۶۵۱

توهین روزنامه‌نگار سعودی به مردم فلسطین

توهین روزنامه‌نگار سعودی به مردم فلسطین
روزنامه نگار سعودی همسو با ریاض در واکنش به انتشار ویدیوی طنین شعار دفاع از مسجد الاقصی توسط حجاج فلسطینی در صحرای منا، بار دیگر لب به اهانت به ملت فلسطین گشود.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد آل الشیخ» ستون‌نویس روزنامه الجزیره عربستان، با انتشار توییتی دوباره به فلسطینی‌ها حمله کرد و با به کار بردن توصیف‌های ناپسند، خواستار ممنوعیت حج سال آینده مردم فلسطین شد.

این توییت آل الشیخ که پیشتر در حمایت از رژیم صهیونیستی و برقرار روابط عربی با آن زیاد سخن گفته است، بلافاصله  جنجال گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی به پا کرد.

آل الشیخ در توئیت خود گفت: فلسطینی‌ها [آوارگان فلسطینی] وبال گردن همه کسانی هستند که از آنها میزبانی می‌کنند. اردن از آنها میزبانی کرد سپتامبر سیاه اتفاق افتاد. لبنان از آنها میزبانی کرد جنگ داخلی رخ داد. کویت از آنها میزبانی کرد به سربازان صدام تبدیل شدند. حالا هم آنها تریبون‌های خود را برای توهین به ما و انکار مواضع ما به کار گرفته‌اند؛ آنها را فقط ارتش اسرائیل می‌شناسد.

این نویسنده سعودی بار دیگر در مورد ویدئویی اظهار نظر کرد که نشان می‌دهد همزمان با ورود غیرقانونی گسترده شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی گروهی از زائران فلسطینی خانه خدا در صحرای منا هنگام ادای مناسک حج فریاد «بالروح بالدم نفدیک یا أقصى» (جان و مالمان فدای مسجد الاقصی) سر می‌دادند.

آل الشیخ در توئیت‌های دیگری که سراسر توهین به فلسطینی‌ها بود، نوشت، «آشوب و تظاهراتی که حماسی‌ها در حج راه انداختند، قطری‌ها پشتش ایستاده‌اند. باید سگ‌های حماس سال آینده از زیارت منع شوند...  بهتر است به همان کشورچه [قطر] بروند و همانجا حج‌شان را به جا آورند».

الکاشف یکی از کاربران عربی توییتر با به سخره گرفتن اظهارات آل الشیخ گفت: مکه مکرمه متعلق به مسلمانان است نه شما. راه نجات عقل، مرگ است.

کاربر دیگری گفت: نکند آل الشیخ نعوذ باالله مصداق آیه «یعطی من یشاء ویمنع عمن یشاء» شده است یا او را به زودی در حال توزیع تذکره بهشت بر در ورودی بهشت می‌بینیم.

آل الشیخ که مواضعی همسو با حکومت سعودی دارد پیش از این هم توییت‌هایی در ابراز خشم از تن ندادن فلسطینی‌ها به سازش با صهیونیست‌ها منتشر کرده بود که اعتراض وسیع کاربران عرب را به همراه داشت./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات