۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۱۶۷۳۳
با حضور معاون امور صیانتی حوزه آغاز شد؛

نخستین دوره پژوهشی تابستانی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران

نخستین دوره پژوهشی تابستانی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران
نخستین دوره پژوهشی تابستانی از امروز به طور متمرکز در مدرسه علمیه فیضیه مازندران آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نخستین دوره پژوهشی تابستانی از امروز به طور متمرکز در مدرسه علمیه فیضیه مازندران آغاز به کار کرد.
 
حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در این مراسم با بیان این که این دوره از امروز به مدت ده روز با حضور طلابی از سراسر کشور در این مدرسه علمیه برگزار می‌شود، افزود: در این دوره طلاب سطح یک تا درس خارج نیز حضور دارند.
 
وی، ترویج پژوهش، ارتقاء سطح پژوهشی طلاب سراسر کشور، آشنایی طلاب با استفاده از فناوری در پژوهش، ارتقاء مهارت‌های پژوهشگری و نگارش علمی طلاب، تربیت مشاور برای امور پژوهشی، تقویت آموخته‌های علمی طلاب و استفاده از فراغت تعطیلات تابستان طلاب در رونق بخشی به فعالیت‌های پژوهشی را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره پژوهشی عنوان کرد.
 
حجت الاسلام فاضل با بیان این که این دوره ده روزه در سه بخش آموزش پژوهش، پژوهش‌های تمرینی و فعالیت‌های ترویجی برگزار می‌شود، گفت: در این دوره پژوهشی از ظرفیت و توان اساتید مجرب و همچنین امکانات و تجهیزات مناسب آموزشی و پژوهشی استفاده خواهد شد.
 
وی، روش مطالعه برای تحقیق، روش تحقیق مقدماتی، روش استفاد از فناوری اطلاعات در پژوهش و روش نگرش علمی مقدماتی را از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های کلی این دوره برشمرد و بیان داشت: برگزاری این دوره فرصت مغتنمی به منظور تقویت بنیه پژوهشی طلاب حوزه‌های علمیه است.
 
حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت رونق فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه استفاده شود، گفت: دوره تابستانه پژوهشی طرحی نو از سوی مدرسه علمیه فیضیه مازندران بود که جهت اجرا به قم ارائه شده است.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با تأکید بر آشنایی طلاب با مهارت‌های پژوهشی در طول دوران تحصیل، خاطرنشان کرد: طلاب در سطوح مختلف حوزه نیازمند آشنایی کامل با مهارت‌های تحقیق و پژوهش هستند که برگزاری چنین دوره‌هایی این فرصت را برای آشنایی طلاب با چنین مهارت‌هایی فراهم خواهد کرد.
 
وی با اشاره به این که تحقیق و پژوهش جز مهمی از فعالیت‌های حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: حیات حوزه بدون تحقیق و پژوهش امکان پذیر نیست و باید برای رونق علمی در حوزه، تحقق و پژوهش همواره مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام فاضل با بیان این که خوشبختانه امروز شاهد توجه به مباحث پژوهشی در سطح حوزه‌های علمیه هستیم، بیان داشت: باید این نگاه در سطوح مختلف حوزه به ویژه مدارس علمیه نیز تقویت شود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات