۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۱۶۷۷۲

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
برنامه ریزی برای بیستمین سالگرد سفر رهبری به نهبندان و بازسازی واقعه غدیر در دو شهر خراسان جنوبی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی شورای فرهنگ عمومی نهبندان با محوریت برنامه ریزی برای بیستمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به نهبندان تشکیل شد.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی نهبندان در این نشست اظهار کرد: یکی از نکات مهم فرهنگ عمومی مردم این شهرستان ولایت مداری و پایبندی به ولایت است که ولایت مداری جزئی از فرهنگ عمومی آن ها به حساب می آید.

حجت الاسلام والمسلمین خزایی ادامه داد: در آستانه سفر تاریخی و پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به نهبندان در سال 78 قرار داریم که حضور معظم له در شهرستان اسباب ایجاد تحولات اساسی در توسعه نهبندان شد.

فرماندار نهبندان در این جلسه، با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان تاکید کرد که باید این روز مهم و تاریخی را بهتر گرامی بداریم و از گرامی داشت سالروز این سفر باید استفاده کاربردی برای توسعه نهبندان شود.

مجید بیکی، به همزمانی هفته دولت با بیستمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به نهبندان اشاره کرد و از تشکیل ستاد توسعه شهرستان با حضور استاندار خبر داد.

او، در ادامه با تاکید بر گرامی داشت این روز مهم خواستار برگزاری باشکوه همایش مردمی و نمایشگاه دستاوردها، توانمندی ها و قابلیت های موجود در شهرستان شد.

500 بسته غذایی برای مناطق کم برخوردار

قهر ۱۹ ساله طبیعت و آثار به جا مانده از خشکسالی در استان ناملایمات زیادی برای روستاییان به وجود آورد.

در این بین جمعیت هلال احمر در کنار دیگر رسالت های ذاتی اش، تلاش می کند با کمک هایی هر چند کم، دردهایشان را مرهم شود. از این رو به مناسبت های مختلف با توزیع بسته های معیشتی بین خانوارهای نیازمند گامی برای ابراز همدردی با هم استانی ها برمی دارد.

لطیفی جانشین مدیر عامل جمعیت هلال احمر، از توزیع ۵۰۰ بسته غذایی شامل روغن، برنج، ماکارونی و قند به ارزش ۵00 میلیون ریال به مناسبت دهه ولایت بین اهالی مناطق کم برخوردار استان خبر و ادامه داد: برگزاری ۲۲ ایستگاه سلامت به منظور سنجش فشار خون نمازگزاران در مصلاهای نماز جمعه و سرکشی از خانواده های نیازمند و بی سرپرست با اولویت سادات از دیگر برنامه های اجرایی این نهاد به مناسبت دهه ولایت است.

بازسازی واقعه غدیر در 2 شهر  استان

واقعه غدیر خم در طبس و شوسف بازسازی می شود. مسئول سازمان گردشگری و اردویی سپاه انصارالرضا(ع) استان گفت: این واقعه در شهرهای طبس و شوسف 29 مرداد مصادف با 18 ذی الحجه روز عید غدیر خم اجرا می شود.

سرهنگ قنبری افزود: این برنامه با مشارکت بیش از هزار نفر در این دو شهر اجرا می شود و اکنون عملیات آماده سازی مکان ها آغاز شده است.

فعالیت3 گروه جهادی در خوسف

تابستان امسال سه گروه جهادی در قالب ۹۰ نفر در خوسف فعالیت می کنند که نیاز به همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی دارند.

فرمانده سپاه خوسف در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی طرح هجرت گفت: گروه جهادی شهید مومنی از دانشگاه خواجه نصیر تهران از ۲۵ مرداد به مدت یک هفته در روستاهای این شهرستان فعالیت جهادی خواهد داشت.

سرهنگ بشیری با تاکید بر همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان در تهیه وسایل نقلیه، اسکان و امکانات لازم برای گروه های جهادی افزود: اجرای شش پروژه عمرانی و برنامه فرهنگی در بخش جلگه ماژان توسط ۹۰ جهادگر در قالب مرمت و بازسازی قنات روستاهای شیخ آباد و بیدستان، لای روبی و سیمان کاری استخر ذخیره آب روستای بیدستان، بازسازی استخر ذخیره آب و کانال کشی به مزارع روستای پی رود، تکمیل یک خانه مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در روستای تقی آباد ماژان و برگزاری کلاس های فرهنگی، آموزشی و تقویتی در روستاهای اکبرآباد، تقی آباد و دولت آباد خواهد بود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات