۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۱۶۷۸۸
مدیر حوزه علمیه کاشان:

نماز امانت الهی است + فیلم

نماز امانت الهی است + فیلم
حجت الاسلام فرجی نماز را امانت الله دانست و گفت: ما اجاره نداریم نماز را سبک بشماریم و باید به این فریضه الهی عمل کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی صبح امروز در همایش روحانیون و رابطین فرهنگی واحدهای تولیدی با موضوع «نقش نماز در فرهنگ کار وتعهد کاری» که در سالن جلسات سرداران شهید اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی کاشان برگزار شد، گفت: برای اینکه مردم به نماز اعتقاد داشته باشند عینیت نماز باید در وجود امام جماعت ظهور و بروز داشته باشد.

وی افزود: نماز انسان را به صبر و تحمل و امر به معروف و نهی از منکر دعوت می کند اگر این ویژگی ها عملا در وجود امام جماعت قابل مشاهده باشد نیازی به سخنرانی نخواهد بود، چرا که اخلاق و تربیت در وجود امام جماعت عینیت خواهد داشت.

حجت الاسلام فرجی اهمیت نظم را کمتر از اهمیت نماز ندانست و اظهار داشت: نماز پدر بزرگ نظم است و خواندن نماز حتی یک ثانیه قبل از اذان باطل است چون برای نماز وقت و زمان مشخصی تعیین شده است، از این رو نماز به معنی منظم بودن است.

وی ادامه داد: ارکان نظم دارای نظم و ترتیب است و چنانچه هر یک از ارکان نماز جابجا و یا کم و زیاد شوند نماز را باطل می کند.

مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: وقتی خداوند نماز را به عنوان منظم ترین برنامه زندگی ما در زمان و نماز جماعت قرار داده است و نمازگزار در نماز جماعت نمی تواند زودتر از امام جماعت باشد، چرا که نماز جماعت نظم و ادب و اخلاق و تربیت و احترام را به انسان آموزش می دهد.

حجت الاسلام فرجی با تأکید بر خواندن نماز با توجه و پرهیز از سبک شماردن نماز، افزود: اقامه نماز با عجله را با این بهانه که نمازگزار به کارهای خود برسد را پذیرفته نیست، چرا که خواندن نماز با طمانینه با نماز با عجله کمتر از دو دقیقه تفاوت دارند و نباید نمازرا سبک شمرد.

حجت الاسلام فرجی همچنین موعظه حسنه را زیاد دانست و با اشاره به برگزاری سالانه 30 هزار ساعت سخنرانی در شهرستان کاشان، گفت: با وجود این همه موعظه حسنه و سخنرانی در کاشان آمار طلاق بالا است و نمی توانیم مدعی باشیم چند نفر با نماز و یا با حجاب شدند.

مدیر حوزه علمیه با اشاره به هشدار رهبری به ولنگاری فرهنگی در جامعه، اظهار داشت: کار فرهنگی زیاد است و تعدد حسینیه ها و پذیرایی و نذری و موعظه حسنه زیاد است اما دستاوردهای ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ما امروز به تفهیم دینی نیاز داریم تا بتوانیم شبهات را پاسخگو باشیم، گفت: ما در غدیر همه کاری می کنیم به غیر از حقانیت و تفهیم غدیر در حالیکه اگر غدیر تقویت شود محرم قوی خواهیم داشت.

حجت الاسلام فرجی یادآور شد: غدیر را باید بشناسیم و بفهمانیم و تا غدیر را نشناسیم نمی توانیم بفهمانیم و این در حالی است که ما در بحث تفهیم دین با چالش روبرو هستیم./1307/پ310/ب1
تعداد بازدید : 6
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات