۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۱۶۷۹۶

پرواز پهپادهای ترکیه در شمال سوریه آغاز شد

پرواز پهپادهای ترکیه در شمال سوریه آغاز شد
وزارت دفاع ترکیه از آغاز پرواز پهپادهای این کشور در شمال سوریه در چارچوب تلاش برای ایجاد منطقه امن با هماهنگی آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت دفاع این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در چارچوب تلاش برای ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه با هماهنگی آمریکا، هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه شروع به پرواز در این منطقه کرده اند.

طبق این بیانیه، تلاش هایی با هدف شروع به کار مرکز عملیات مشترک که قرار است در استان «شانلی اورفا» (در جنوب ترکیه) و در چارچوب برنامه ریزی برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه با هماهنگی ایالات متحده احداث شود، ادامه دارد و هواپیماهای بدون سرنشین شروع به انجام وظایف خود در منطقه کرده اند.

این درحالی است که همکاری ترکیه و آمریکا برای این عملیات نظامی پس از چانه زنی های بسیار صورت می گیرد و وزیر دفاع ترکیه بر لزوم همکاری آنکارا - واشنگتن در شمال سوریه تأکید کرد و گفت که در صورت بروز برخی مشکلات در همکاری بین دو کشور برای ایجاد منطقه امن، طرح‌های بعدی اجرا خواهد شد. طرح های دیگری وجود دارد که ترکیه به طور یک جانبه وارد عمل خواهد شد.

وزیر دفاع ترکیه در مورد عمق منطقه امن در شمال سوریه نیز گفت: همواره اعلام کردیم که یک عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری برای تشکیل این منطقه امن نیاز است. این موضوع توسط «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و رجب طیب اردوغان نیز مطرح شده است./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات