۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
کد خبر: ۶۱۶۸۳۷

بازدید مدیر کتابخانه و موزه ملی ملک از کتابخانه فیضیه و مرکز اسناد حوزه

بازدید مدیر کتابخانه و موزه ملی ملک از کتابخانه فیضیه و مرکز اسناد حوزه
مدیرعامل مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به همراه جمعی از کارشناسان این موسسه از کتابخانه آیت‌الله العظمی حائری یزدی (مدرسه فیضیه) و مرکز اسناد حوزه و روحانیت بازدید کردند.
به گزارش خبرگزاری رسا، غلامرضا خواجه سروی مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به همراه جمعی از کارشناسان این موسسه از کتابخانه آیت الله حائری یزدی (مدرسه فیضیه) و مرکز اسناد حوزه و روحانیت بازدید و از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه‌ها آشنا شدند.

حسن رجبیان مدیر کتابخانه مدرسه فیضیه در ابتدا ضمن بیان تاریخچه‌ای از تاسیس و گسترش فعالیت‌های کتابخانه از دوران حیات مرحوم آیت الله حائری تا حال حاضر، به قدمت و روند توسعه کمی و کیفی این کتابخانه پرداخت و گفت: در راستای سفر اخیر اعضای شورای سیاستگداری مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم (مکتا) به کتابخانه و موزه ملک دو کتابخانه بر گسترش هر چه بیشتر روابط تاکید کردند و این دیدار بر مبنای همین تعامل صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: کتابخانه فیضیه ۸۹ سال قبل توسط موسس حوزه علمیه قم تاسیس شد و قدیمی‌ترین کتابخانه قم به شمار می‌آید. درحال حاضر با توجه به آمار موجود، این کتابخانه پرمراجعه‌ترین کتابخانه در سطح استان قم و از پرمراجعه‌ترین کتابخانه‌های سطح کشور است.

مدیر کتابخانه مدرسه فیضیه ضمن برشمردن امکانات ویژه بخش محققین یادآور شد: این بخش شامل مجموعه تخصصی پژوهش، بانک اطلاعات دیجیتال، مجموعه پایان‌نامه‌های حوزوی، منابع مرجع، مشاوره تخصصی و نرم‌افزار گنجینه میراث مستند اسلام و ایران است. قریب ۷۸۰۰ نفر از اساتید و مولفین و فضلای سطح سه و چهار حوزه عضو بخش محققین کتابخانه فیضیه هستند.

یادآوری می‌شود مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و کارشناسان ضمن تاکید بر گسترش هر چه بیشتر روابط دو کتابخانه از بخش‌های مختلف کتابخانه آیت الله العظمی حائری یزدی (مدرسه فیضیه) و مرکز اسناد حوزه و روحانیت بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه‌ها آشنا شد. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
احسنت
0
0