۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۱۶۸۸۱
امام جمعه موقت کاشان:

نفی سکولاریزم یکی از پیام های غدیر است + فیلم

نفی سکولاریزم یکی از پیام های غدیر است + فیلم
حجت الاسلام اسلامی تبار از نفی سکولاریزم به عنوان یکی از پیام‌های غدیر نام برد و گفت: آن‌هایی که دین را از سیاست جدا می دانند، قرن‌ها است این نظریه مطرح می کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با تبریک دهه ولایت و امامت و عید غدیرخم، گفت: عید غدیر خم عیدالله الله اکبر است.

وی افزود: افتخار بشریت این است که خداوند برای بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) بهترین شخصیت را برای رهبری و هدایت بشریت انتخاب کرد و شخصیت امیرمومنان (ع) کسی است که همه خوبان عالم در شاگرد او هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شیعه اعتقاد دارد شرط ورود به بهشت در قیامت ولایت امیرمومنان (ع) است، از این رو کسانی که ولایت امیرمومنان (ع) را نداشته باشند بهشت جایگاه آن‌ها نخواهد بود.

وی به برخی از پیام‌های غدیر اشاره کرد و گفت: انتصاب امیرمومنان (ع) از سوی خدا دارای این پیام است که جامعه نیازمند حاکم و امیر است و مردم باید حاکم داشته باشند.

امام جمعه موقت کاشان از نفی سکولاریزم به عنوان یکی از پیام‌های غدیر نام برد و اضافه کرد: امروز آن‌هایی که با دین مخالفت می‌کنند و دین را از سیاست جدا می‌دانند، قرن‌ها است این نظریه را در هر دوره با عنوان جدیدی مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر دین از سیاست جدا بود پیامبراکرم (ص) حضرت علی (ع) را برای سرپرستی مردم از سوی خدا معرفی نمی‌کرد و چون اهل بیت (ع) سکوت نکردند و در سیاست دخالت کردند کشته و یا مسموم شدند.

وی از شایسته سالاری در نظام و حکومت بعنوان یکی دیگر از پیام‌های غدیر نام برد و افزود: انتصاب امیرمومنان (ع) این پیام را برای انسانیت داشت که عرصه حکومت نیازمند شایسته سالاری است.

امام جمعه موقت کاشان از ترویج ارزش‌ها با انتصاب با ارزش‌ترین افراد بعنوان یکی دیگر از پیام‌های غدیر نام برد و اضافه کرد: نگاه مردم به رهبران خودشان است و چنانچه رهبر جامعه به ارزش‌ها مزین باشد سبب ترویج ارزش‌ها خواهد شد و اگر به ارزش‌های دینی پایبند نباشد سبب ترویج مفاسد خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی از جامع بودن دین اسلام به عنوان یکی دیکر از پیام‌های غدیر نام برد و گفت: غدیر ثابت کرد دین اسلام دین تک بعدی نیست که تنها به مسائل عبادی و اخلاقی و احکام فقهی اختصاص داشته باشد بلکه اسلام دین جامعی است که برای عرصه‌های زندگی انسان برنامه دارد.

وی همچنین از انتصابی بودن به عنوان یکی دیگر از پیام‌های غدیر نام برد و افزود: فلسفه حکومت در اسلام تنها برای اداره مسائل مادی انسان‌ها نیست بلکه فلسفه حکومت در اسلام هدایت مردم است تا هم دنیا و هم آخرت انسان تامین باشد از این رو کسی باید در راس حکومت باشد که دارای علم وعصمت باشد.

وی با تبرک سالروز ورود آزادگان به میهمن اسلامی با اشاره به دو عنوان آزاد و آزاده، گفت: آزاد کسی است که پایبند به قوانین و حکم خدا و ارزش‌های اخلاقی نباشد در حالیکه انسان باید آزاده و حر باشد و تسلیم هوای نفس و شیطان و دنیا و پست و مقام و نام و شهرت نباشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار ابراز کرد: آزاده کسی است در مقابل ظالم ایستاده و تسلیم نمی‌شود همانگونه که آزادگان دوران دفاع مقدس هرچند که به ظاهر اسیر دشمن بودند، اما همچون شیری در قفس بودند و این دشمن بود که اسیر آن‌ها بود.

وی افزود: آزادگان دوران اسارات را با عزت سپری کردند و با آزادگی و مردانگی گذراندند و سختی‌های اسارات را تحمل کردند، اما تسلیم خواسته‌های دشمن نشدند.

امام جمعه موقت کاشان اظهار داشت: آزادگانی که به نام زیبای آزاده مزین هستند تلاش کنند تا در عمل نیز تا پایان عمر مزین به این عنوان باشند و از قید و بند امور دنیا و هوا‌های نفسانی آزاده باشند./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 3
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات