۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۶۱۶۹۳۰
یکی از رهبران مقاومت اسلامی در عراق؛

وظیفه شرعی ما عراقی‌ها است که اجازه توطئه نسبت به ایران را ندهیم

وظیفه شرعی ما عراقی‌ها است که اجازه توطئه نسبت به ایران را ندهیم
یکی از رهبران مقاومت اسلامی در عراق گفت: وظیفه شرعی ما عراقی‌ها است که اجازه توطئه نسبت به ایران را به احدی ندهیم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید حسینی، از رهبران مقاومت اسلامی در عراق و رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی در عراق و از فعالان اربعین حسینی و رئیس موکب حضرت علی بن موسی الرضا(ص)، صبح جمعه در دومین روز از دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد:وضع عراق الان در بهترین شرایط است. هم از لحاظ حکومت بهترین وضع است و هم از لحاظ امنیت و هم مردم وضع خوبی دارند.

این رهبر مقاومت اسلامی در عراق گفت: من نمی‌خواهم بگویم مشکلی نیست. مشکل همیشه بوده و الان هم مشکل هست ولی وضع ما نسبت به گذشته خیلی بهتر است و این فرصتی است برای ما شیعیان که خداوند به ما داده و باید از این فرصت استفاده کنیم. استفاده نکنیم خداوند این نعمت را از ما می‌گیرد.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون اسلامی در عراق، تصریح کرد: این طور نیست چون عراقی هستیم و هم‌جوار ائمه اطهار (ع) هستیم و چون در سرزمین مقدسی زندگی می‌کنیم، خداوند به ما همیشه نعمت بدهد. این طور نیست. خداوند می‌گوید باید از فرصت استفاده کرد. الان شرایطی که در عراق داریم شرایط خوبی است که باید از این فرصت استفاده کرد. همانند این که انسان صحت عافیت دارد و از این صحت عافیت استفاده نکند. بعداً پشیمان می‌شود.

رئیس موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، گفت: ما در عراق وضعی که قبلاً داشتیم خیلی وضع بدی بود. به یاد دارم سردار حاج قاسم وقتی وارد عراق شد که در روز ۱۰ الی ۱۵ انفجار در بغداد رخ می داد. ساعت ۷:۳۰ صبح ماشین منفجر می‌شد تا ساعت ۵ بعد از ظهر ادامه داشت. هر ساعت، هر ۴۰ دقیقه، هر نیم ساعت یک ماشین منفجر می‌شد. ایشان وارد شد و عراق آمدند. ماموریتی داشتند که جلوی این انفجارها را بگیرند و اجازه ندهند انفجار شود. همه می‌گفتند چطور می‌شود یک فرد ایرانی یک سردار پیروز ایران بخواهد جلوی انفجارها را بگیرد. همه تعجب می‌کردیم که می‌خواهند چه کار کنند. اخلاص این مرد و اخلاص مردم شریف عراق و دست به دست هم داد و دیدید چه شد.

وی گفت: الان هم باید این کار را کنیم. الان مردم شریف عراق و ایران اگر دست همدیگر را نگیرند خداوند این نعمت را خواهد گرفت. جنگ ۸ ساله شوخی نبود. دشمنان شیعه آمدند تفرقه انداختند و صدها هزار از ایران و صدها هزار از عراق را از بین بردند و یک نمونه پدر بنده بود. من فرزند شهید هستم.

حسینی ادامه داد: به قدری از مسئولین خودمان مایوس هستم که بهتر است اسمی از اینها نیاورم. من مسئولین عراق را می‌گویم، کاری با مسئولین ایران ندارم. ما از مسئولین آن قدر مایوس هستیم که حرف را روی مردم عراق و ایران می‌برم. اینها باید به فکر این باشند چطور همدیگر را یاری کنند. ما مردم عراق و دولتی‌های شما یا خود ملت ایران جلسات مشترک برگزار کنیم. عرضه کنیم چطور این نیرویی که دو ملت داریم منفجر کنیم. چطور انفجار در منطقه انجام گیرد. وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد انفجار نور در منطقه بود. الان باید انفجار نوری دیگری در این دو منطقه انجام گیرد و اگر این دو منطقه انفجار نور انجام بگیرد کسی نمی‌تواند خاموش کند. باید انجام بگیرد و این بهانه اربعین بهانه خوبی است. محور دوم هم جنگ جهانی دیگری علیه این انفجار نوری است که در ایران انجام گرفته است.

وی ادامه داد: ما در عراق خیلی نگران هستیم. نگران هستیم نه برای اینکه ایران محاصره شده و ایران در جنگ جهانی قرار گرفته است، بلکه برای وضع خود نگرانیم. همان طور که در عراق که انفجار و مشکلات ایجاد می‌شد شما نگران بودید، ما الان نگران هستیم. ما را از نگرانی بیرون بیاورید. جلساتی در عراق و ایران بگذارید. ما را توجیح کنید. ما باید چه کنیم. از نیروهای ما استفاده کنید که بتوانیم قدمی در قضیه انحصار برداریم. همین نخست‌وزیر عراق، آقای عبادی، وقتی شب اعلام کرد من با محاصره ملت ایران خواهم بود چون چاره‌ای ندارم باید من با آمریکا محاصره ایران را انجام دهم از صبح شروع کردیم و شب ایشان را از بین بردیم و اجازه نمی‌دهیم عبادی و امثال عبادی به عراق برگردند.

رئیس موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: ما در عراق اجازه نمی‌دهیم از داخل عراق علیه ایران توطئه کنند. می‌خواهد هر کسی باشد. ما اجازه نمی‌دهیم. ما فرزندان شهید در عراق اجازه نمی‌دهیم. ما فرزندانی که در عراق بزرگ شدیم، در آب و خاک عراق بزرگ شدیم اجازه نمی‌دهیم کسی علیه ایران توطئه کند. این وظیفه ما است. وظیفه شرعی ما است. وظیفه ما است که اجازه نمی‌دهیم هر کسی در عراق این کار را انجام دهد، چه در لباس روحانیت باشد و چه در لباس نظامی باشد و چه در پست دولتی باشد. بگویند اینها بچه‌های ایران هستند، بگویند اینها وابسته به ایران هستند، ما ابایی از این امر نداریم. ما افتخار می‌کنیم که فرزندان انقلاب هستیم. افتخار می‌کنیم فرزند امام خمینی (ره) هستیم. افتخار می‌کنیم فرزندان مقام معظم رهبری هستیم. افتخار می‌کنیم فرزندان مرجعیت عالیقدر در نجف هستیم. ما به اینها افتخار می‌کنیم. این افتخاراتی که داریم، هر کسی می‌خواهد ناراحت شود. شما هم چنین افتخاری دارید و لذا نخواهیم گذاشت تنها در این جنگ جهانی قرار بگیرید. خون، جان، مال ما در اختیار این انقلاب است و از این انقلاب دفاع خواهیم کرد.

حسینی گفت: قضیه سوم قضیه سازماندهی است. الان می‌گویید چه کار به سازماندهی دارید و این کار نظامی‌ها است. سازماندهی حسینی را نیاز داریم. شما میلیون‌ها انسان‌ هستید که آنجا همدیگر را می‌بینید. یک کاری کنیم این سازماندهی بماند. کل سال این سازماندهی بماند و چطور همدیگر را پیدا کنیم. برای شما مشکلی ایجاد شد و بلایی در مورد سیل بر سر شما آمد. اگر سازماندهی خوبی داشتیم با یک تلفن موکب‌های عراقی به کمک شما می‌آمدند و این نیاز به سازماندهی دارد. فردا بلایی در عراق بر سر ما می‌آید، با یک تلفن موکب‌های ایرانی برای کمک بیایند. یک سازماندهی می‌خواهد. هر موکب شما بیاید مسئول است و سازماندهی می‌آورد. مردم را سازماندهی کند و به مردم نظم دهد که چطور با هم هماهنگ شوند و چطور بتوانند با هم کار کنند و این در طول سال باشد. منطقه ما حساس است و دشمنان روی این منطقه تمرکز کردند و اگر منطقه را نبینیم باور کنید از بین می رویم. اول ما از بین می‌رویم و بعد شما از بین می‌روید. چقدر باید در این منطقه شهید بدهیم؟ باید زندگی و حیات را در این منطقه گسترش دهیم.

رئیس موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ادامه داد: خواهش دیگر من این است که سال گذشته تقریباً یک موکب هزار و ۲۰۰ مسئول در آن آمد و به این موکب سر زدند. می‌دانید یعنی چه؟ این موکب تعطیل شده بود و فقط مشغول این مسئولین بود. کار این موکب شده به این مسؤولان سرویس بدهد. خواهش دارم مسئولین وقتی می‌آیند مثل مردم زندگی کنند. بین مردم باشند. کمر موکب‌های عراقی شکست چون این مسئول است و وقتی مسئول بیاید تنها نمی‌آید. یعنی یکی دو نفر نیستند. سال گذشته یک مسئولی آمده بود، ۳۰ نفر همراه خود آورده بود و ما جا نداشتیم. اینقدر رجز خواند و در نهایت تهدید کرد و رفت. جا نداریم. برای شما تنها ممکن است جا پیدا کنیم ولی این نفرات را جا نداریم. خواهش داریم رعایت کنید./847/ب

منبع: مهر

ارسال نظرات