۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۱۷۰۹۰
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

امام هادی سبب تثبیت ولایت فقیه در دوران غیبت شد

امام هادی سبب تثبیت ولایت فقیه در دوران غیبت شد
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: اقدام بزرگ امام هادی(ع) در بحث ولایت فقیه سبب شد که شیعه از انحراف و اضمحلال حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، کارشناس مذهبی شب گذشته همزمان با ولادت با سعادت امام هادی(ع) در حرم مطهر رضوی با اشاره به سیره و روش امام هادی(ع)، گفت:  ولایت فقیه در دوران غیبت ثمره اقدامات امامان معصوم به ویژه امام هادی(ع) است.

وی با بیان این که ولایت فقیه در دوران امام هادی(ع) تثبیت شد، اظهار کرد: این حضرت نمایندگانی را به سراسر سرزمین هایی که مردم به ایشان دسترسی نداشتند، می فرستادند و آن ها مورد وثوق حضرت بودند همچنین برخی موقع ها از پشت پرده با مردم صحبت می کردند تا مردم برای دوران غیبت آماده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: در دوران غیبت نیز عالمان بودند که زندگی مردم را از نظر دینی اداره می کردند و بعد از انقلاب اسلامی ایران که حکومت دینی شکل گرفت از نظر سیاسی نیز یک عالم دین امور مردم را اداره می کند پس این که شیعه باقی مانده و مسیرش حفظ  شد است به این خاطر است که امام هادی(ع) مسیر را ترسیم کرده و با ارسال نماینده بین مردم بحث ولایت فقیه را مطرح کرده است.

سخنران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: این اقدام بزرگ امام هادی(ع) در بحث ولایت فقیه موجب شد که شیعه از انحراف و اضمحلال حفظ شود.

وی با اشاره به دعای جامعه از امام هادی(ع)، گفت: یکی از اقدامات بزرگ این حضرت برای ساختن شیعه زیارت جامعه است که دارای معارف عمیق ولایی است و دارای سندهای معتبری است که کسی نمی تواند بگوید که آن منتسب به این حضرت نیست اما برخی که نمی توانند معانی و عمق معارف آن را تحمل کنند، آن را رد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشار به امتحان های بسیار دوران غیبت، اظهار کرد: در روایات فرماید:«در آستانه ظهور امتحان هایی سهمگین گرفته می شود پس ایمان خود را تکمیل کنید.»، امروز مردم ما بار دیگر با حسین(ع) و اربعین امتحان می شوند پس غفلت نکنیم.

کارشناس مذهبی با بیان این که اربعین جلوه جهانی ولایت مداری ما است، ابراز کرد: اربعین ابراز ارادتی در حد و اندازه تاریخ و تعیین تاریخ آینده است و کسی که بتواند قدمی در این جهت بردارد و بر ندارد و یا کم بردارد، معلوم نیست برکتی در زندگی او باقی باشد.

وی ولایت فقیه را امتحان امروز ما دانست و گفت: مردم ما به خوبی این امتحان را پس داده اند اما هنوز برخی خلاف حرف رهبری حرف می زنند که خیلی زود رسوا شدند چون براساس فرموده رسول اکرم(ص) فتنه ها در آخرالزمان زود رسوا می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات