۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۱۷۱۵۳
با حضور آیت الله علم الهدی؛

آیین معرفی درسنامه «غنا و موسیقی» رهبر انقلاب در مشهد برگزار شد

آیین معرفی درسنامه «غنا و موسیقی» رهبر انقلاب در مشهد برگزار شد
آیین معرفی درسنامه «غنا و موسیقی» رهبر انقلاب و تبیین دیدگاه های ایشان در مورد غنا با حضور آیت الله علم الهدی و حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین معرفی درسنامه «غنا و موسیقی» اثر رهبر معظم انقلاب در مدرسه سلیمانیه با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، طلاب، نخبگان و پژوهشگران برگزار شد.

در این مراسم آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه به بیان دیدگاه رهبر معظم انقلاب در حوزه غنا و موسیقی پرداختند.

آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی  به جامعیت نظر رهبری در خصوص غنا و موسیقی اشاره و بیان داشت: چون رهبری شخصیت فقاهتی داشته و نیز احاطه به مسائل اجتماعی، فرهنگی و تربیتی دارند و این احاطه را در طول تاریخ هیچ فقیهی نداشته یا به اندازه ایشان نداشته است بنابراین کسی که در مورد غنا تحقیق کند، نمی تواند از افاضات رهبری و آن چه در این کتاب باشد، مستغنی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه نیز در این مراسم گفت: این کتاب اطلاعات رجالی و حدیثی جامع را در اختیار خواننده قرار می دهد، معنای عرفی غنا که حرمت است را بررسی می کند و کتاب جامع و مجتهد پرور است.

حجت الاسلام کندری، معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت، اهمیت و تأثیر تحقیق و پژوهش در پیشرفت علمی، گفت: این معاونت برنامه های فراوانی به ویژه در سه سال اخیر در زمینه تحقیق و پژوهش داشته است از جمله راه اندازی هیأت اندیشه ورز در شش محور و 12 کارگروه پژوهشی در مباحث مورد نیاز حوزه علمیه، جامعه، نظام اسلامی و سطح بین المللی از جمله این اقدامات است.

وی افزود: ثمره فعالیت در حوزه پژوهش تربیت پژوهشگران و نیز تولید فصل نامه های علمی حوزه علمیه خراسان در 9 موضوع شده است که مجوز از وزارت بهداشت دریافت داشته و تلاش داریم تا این فصل نامه را جهت علمی پژوهشی کنیم.

حجت الاسلام کندری برگزاری جلسات نقد و بررسی علمی آثار علمی رهبر معظم انقلاب را از دیگر برنامه های معاونت پژوهشی حوزه علمیه خراسان بیان و اظهار کرد: رهبری نگاه ویژه به مباحث علمی دارد و در اولین جلسه به معرفی کتاب «غنا و موسیقی» ایشان پرداختیم که این کتاب حاصل 75 جلسه درس خارج رهبری در سال های 77 و 78 است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات