۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۱۵۸۴۴
مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی:

الگو قرار دادن خانواده های قرآنی زمینه ای برای شکل گیری تمدن اسلامی است

الگو قرار دادن خانواده های قرآنی زمینه ای برای شکل گیری تمدن اسلامی است
حجت الاسلام شریعتی تبار گفت: خانه و خانواده اولین کانون برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و باید با الگو قرار دادن خانه های قرآنی تمدن آفرین باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام شریعتی تبار، مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی شب گذشته در بارگاه مطهر رضوی، با اشاره به پیوند آسمانی امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) به بحث خانواده و مبانی اخلاق اسلامی در کانون خانه و خانواده به ویژه در بین زوج های جوان اشاره کرد.

وی با بیان این که قرآن خانواده را مبدأ شکل گیری تمدن و فرهنگ بالانده بشری می داند، گفت: اسلام و انبیای الهی شکل گیری خانواده را محبوب ترین و دوست داشتنی ترین بناها در نزد خداوند معرفی می کنند.

حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان این که خانه حضرت علی(ع) وحضرت زهرا(س) بزرگترین آیت الهی است، ابراز کرد: زوج های جوان ما باید تلاش کنند که این خانواده را در حد توان الگوی خود قرار دهند، این خانه ای که در فرهنگ و تمدن اسلامی نقش کلیدی دارد.

کارشناس مذهبی به ویژگی های خانواده قرآنی اشاره و بیان داشت: در این خانه ها همواره ذکر خدا بیان می شود و هیچ چیزی آن ها را از یاد خدا غافل نمی کند همچنین اعضای این خانه از طریق نماز با خداوند و از طریق دادن زکات با بندگان خدا، فقرا و نیازمندان رابطه برقرار می کنند.

مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: یاد خدا دل را در برابر حق رام می کند، این لجبازی و کینه تورزی ها از صفای  دل انسان می زداید اما یاد خدا دل را جلا داده و روشن می کند، تیرگی حسد، بخل و کینه توزی در دلی که یاد خدا است، وجود ندارد.

وی نماز را از مبانی مهم اخلاق انسانی در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و حتی در روابط بین المللی دانست و گفت: انسان با خواندن نماز و سر بر خاک نهادن تکبر را از خود دور می کند، امروز سران مستکبر، استکبار، طاغوت و مستکبران بین المللی بیماری استکبار، خودبرتر بینی و تکبر دارند و نماز این بیماری را معالجه می کند.

حجت الاسلام شریعتی تبار افزود: خانواده قرآنی ضمن این که در همه حال به یاد خدا است و زکات می دهد، اعتقاد به قیامت و معاد دارد و اگر این مبانی اخلاقی در یک خانواده ای حاکم باشد، صفا و صمیمیت آن خانه را در بر می گیرد.

سخنران حرم مطهر رضوی خانه حضرت زهرا و علی را محور تمدن بشریت، کانون هدایت گری و منبع خیر و برکات برای همه بشریت بیان و تصریح کرد: خانواده های ما باید با الگو گرفتن از این خانه تمدن آفرین باشند، انقلاب اسلامی ایران نظام سازی کرده است و در مسیر دولت سازی و ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم و خانه و خانواده اولین کانون برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: استکبار جهانی تلاش دارد که کانون خانواده را متلاشی کند و آفاتی از قبیل به تأخیر انداختن ازدواج و طلاق که به دلایل مختلف رخ می دهد و  برای خانواده های ولایی عیب است و برای این که گرفتار این آفات نشویم باید به آموزه های قرآنی و روایی توجه کنیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات