۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۱۷۱۹۰
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر:

غدیر استمرار حرکت و تجلی اهداف والای انبیاء الهی است

غدیر استمرار حرکت و تجلی اهداف والای انبیاء الهی است
استاد درس خارج حوزه غدیر را استمرار حرکت انبیاء و تجلی اهداف والای آنان دانست و تأکید کرد که غدیر عهدی است که خداوند از الست با همه انسان ها بر یک تعامل تعاهدی بسته است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، غدیر را چشمه سار مهرورزی، مبارزه با ظلم و ستم و گسترش عدالت در جامعه دانست و گفت: غدیر ملاجأ و مأوای نیازمندانی است که هرکس به قدر وسعش از آن بهره مند می‌شود.

وی افزود: غدیر منادی وحدت فطری در میان همه انسان آزادی خواهی است که توحید را در رأس امور خود شناخته و به آن عشق می ورزند؛ غدیریان از موهبت های الهی سرشار و دارای شاخصه هایی از جمله دیگر گرایی، دست گیری، رسیدگی به امور به نیازمندان، نماز اول وقت، انس با قرآن، تقوی منشی و حفظ حرمت والدین و رسیدگی به امور همسایگان هست.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان این که غدیر عهدی است که خداوند از الست با همه انسان ها بر یک تعامل تعاهدی بسته است، ابراز داشت: غدیر وعده ای است که خداوند به همه انبیاء داده است و استمرار مسیر انبیائی است که هدف ایشان را تجلی می بخشد، پیروان غدیر پیروان محمد(ص) و عاشقان غدیر عاشقان کعبه هستند و کسانی که با غدیر لبیک گویان انس گرفته اند کسانی هستند که مو به مو آیه آیه های قرآن را عمل کرده و در زوایای زندگی فردی و اجتماعی خود منزلت و مقام قرآن را برتر از همه چیز می‌دانند.

وی تصریح کرد: باید بدانیم اگر غدیر نبود تفهیم آیات قرآن برای ما محال بود و هرگز دست یافتنی نبود، اگر غدیر نبود استمرار مسیر انبیاء که امروز انسجام، وحدت، یکپارچگی و محور مقاومت را هدایت می‌کند را شاهد نبودیم، اگر غدیر نبود قطعا عاطفه برای همیشه از میان جامعه رخت می بست.

رییس مؤسسه فرهنگی نور ایمان در ادامه این گفت‌وگو غدیر را پیوند دهنده عاطفه و تعقل و اندیشه عنوان کرد و گفت: این غدیر است که ارزش های اسلامی و معارف دینی را بهاء داده و تفسیر گر تجلی همه خوبی ها است باید بدانیم که غدیر در واقع پشتیبان همه انسان هایی است که به سوی خداوند حرکت می‌کنند و خدا جویانه در زندگی خود گام بر می دارند.

عضو هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب اضافه کرد: باید ب ارزش غدیر که از احادیث برتر از همه ابلاغ دستور الهی بر پیامبر گرامی اسلام(ص) است که بلغ ما انزل الیک من ربک غدیر را بشناسیم و بشناسایم، چراکه در سینه سینه انسان های آزاده جرعه نوشی غدیر از روز خلقت رقم خورده است و اگر می بینیم حرکتی در عالم به وقوع می پیوندد و امروز شهادت طلبانه در مقابل مستکبران می ایستند این روحیه غدیر است که این حرکت عظیم را هدایت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان این که غدیر ولایت خدا بر دل ها است، گفت: باید بدانیم وجود نازنین اهل بیت(ع) شاخصه های مسیر خدا هستند، آنها آمدند تا ما را به توحید دعوت کرده و اهمیت نبوت و امامت را بازگو کنند و امروز ما اگر می خواهیم نشاط و خرم دینی داشته باشیم باید احیا گر غدیر باشیم./1330/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
ارسال نظرات