۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۱۷۱۹۳
معاون آموزش مؤسسه دارالإعلام:

ثمره جدایی از غدیر زایش هایی همچون رژیم سعودی است

ثمره جدایی از غدیر زایش هایی همچون رژیم سعودی است
حجت الاسلام کوثری ثمره جدایی از غدیر را زایش هایی چون رژیم سعودی دانست و گفت: اگر امروز غدیر را زنده کنیم این مسأله می تواند به وحدت امت اسلامی بیانجامد.

حجت الاسلام احمد کوثری معاون آموزش مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز معرفی امیرالمؤمنین(ع) به عنوان امام و ولی در غدیر خم خاطرنشان کرد: ماجرای غدیر فقط نصب جانشین برای پیامبر اعظم(ص) نبود؛ بلکه مهم تر از آن مساله توجه دادن به امامت است.

وی در ادامه با بیان این که درس امروز ما از غدیر پیوند با امامت امت و تجدید عهد با ایشان است، گفت: بر مبنای این پیوند جامعه اسلامی ایمن از خطرات می شود و به ساحل آرامش می رسد و یقینا در مسأله جانشینی  پس از رحلت پیامبر عظیم الشان اگر به نص بیان ایشان در غدیر و دیگر موارد عمل می شد امت اسلامی امروزه شاهد این جدایی ها نبود.

معاون آموزش مؤسسه دارالإعلام افزود: اگر امت به حدیث ثقلین آن طور که باید گوش فرا می دادند امروزه دیگر باید جامعه اسلامی در سعادت کامل به سر می برد و نباید بخشی از این جامعه مانند برخی از دولت های حاشیه خلیج فارس دستشان در دستان شیطان بزرگ آمریکا و صهیونیسم می بود و نباید به جای مقابله با کفار به جان امت اسلامی و کشوری مظلوم چون یمن می افتادند.

حجت الاسلام کوثری ثمره جدایی از غدیر را زایش هایی چون رژیم سعودی دانست و گفت: همه این مسائل در اثر ناآگاهی بخشی از جامعه آن روز زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) اتفاق افتاد و بنده معتقدم اگر امروز غدیر را زنده کنیم این مسأله می تواند به وحدت امت اسلامی بیانجامد، همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند: مسأله امامت و ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است.

وی با بیان این که غدیر فقط مربوط به شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین(ع) یادآور شد: اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین(ع) حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم یعنی هم خودمان درک کنیم و هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسأله غدیر می تواند وحدت‌آفرین باشد.

معاون آموزش مؤسسه دارالإعلام ذر ادامه این گفت‌وگو در ارتباط با شیوه شناخت حقیقت مسأله غدیر خاطرنشان کرد: بحث اعتقاد قلبی و اتصال یک نحله‌ دینی و مذهبی به یک اصل اعتقادی، یک بحث است و شناخت مسأله، بحث دیگری است.

وی در پایان و در پاسخ به این سؤال که آیا طرح مباحث مربوط به غدیر موجب اختلاف و تفرقه می‌شود یا خیر؟ گفت: اسلام عالی‌ترین مسأله در باب تشکیل جامعه اسلامی و نظام اسلامی و دنیای اسلامی را در مسأله‌ غدیر متجلی کرده است و اگر این موضوع به درستی و به دور از نزاع تبیین شود هرگز موجب تفرقه نشده بلکه وحدت امت اسلامی را نیز به همراه داشت./1330/ت302/ب1

ارسال نظرات