۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۱۷۲۲۶
مدیر مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر:

تربیت طلاب مهذب و نخبه رویکردهای حوزه در دوره جدید است

تربیت طلاب مهذب و نخبه رویکردهای حوزه در دوره جدید است
حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که اولویت اصلی حوزه باید توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی باشد، گفت: تربیت طلاب مهذب و نخبه یکی از مهم ترین رویکردهای حوزه در دوره جدید است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر امروز در جمع طلاب و روحانیان این مدرسه علمیه از حوزه انقلابی به عنوان نهادی پیشگام در عرصه تعلیم و تربیت دینی یاد کرد و گفت: گسترش و تقویت نگاه انقلابی در حوزه بستر رشد علمی و اخلاقی در حوزه را فراهم خواهد کرد.
 
وی، تعلیم و تربیت را مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه در طول تاریخ برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران زمینه پررنگ‌تر شدن نقش حوزه‌های علمیه در عرصه تعلیم و تربیت را فراهم کرده است.
 
حجت الاسلام سلیمانی، حوزه علمیه را مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین نهاد‌ علمی و دینی در جامعه اسلامی عنوان کرد و با بیان این که امروز نیازمند نقش آفرینی بهتر حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی هستیم، گفت: حوزه امروز باید علاوه بر نقش تعلمی، به سمت تعلیم، اخلاق و نیز علم‌گرایی حرکت کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب به دنبال انزوای حوزه در عرصه تولید علم هستند، افزود: امروز رونق علمی حوزه اصلی مهم است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که هدف دشمن جلوگیری از رونق علمی حوزه است، بیان داشت: حوزه برای این که بتواند در جامعه اثر وجودی داشته باشد باید شتاب خود را هر سال بیشتر تقویت کند.
 
وی در ادامه سخنان خود به نقش حوزه انقلابی در تحقق تمدن نوین اسلام اشاره کرد و گفت: حوزه به عنوان خواستگاه انقلاب اسلامی باید با رونق علمی و تقویت بعد اخلاقی و تربیتی طلاب، بستر‌های لازم را برای تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در سال‌های اخیر بستر‌های لازم برای رشد و رونق علمی درحوزه فراهم شده است، افزود: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت بعد علمی و اخلاقی در حوزه استفاده شود.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که اولویت اصلی حوزه باید توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی باشد، گفت: تربیت طلاب مهذب و نخبه یکی از مهم ترین رویکردهای حوزه در دوره جدید است./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات