۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۱۷۳۰۱
حجت الاسلام شاملویی خبر داد؛

تحصیل بیش از ۹۰ طلبه در حوزه علمیه برادران دورود

تحصیل بیش از ۹۰ طلبه در حوزه علمیه برادران دورود
معاون آموزش حوزه علمیه برادران دورود گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ طلبه در این مدرسه علمیه مشغول تحصیل بوده و امسال نیز ۱۲ طلبه جدیدالورود جذب شده است.

حجت الاسلام احمد شاملویی، معاون آموزش حوزه علمیه برادران دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به مراحل پذیرش طلاب جدیدالورود اشاره کرد و بیان داشت: امسال بیش از 42 نفر داوطلب ورود به این مدرسه علمیه بودند.

وی افزود: از بین داوطلبان ورود به حوزه علمیه برادران دورود 35 نفر در مصاحبه اولیه پذیرش شدند و با برگزاری مراحل مختلف پذیرش در نهایت 12 نفر جذب حوزه شدند.

حجت الاسلام شاملویی به ریزش آمار داوطلبان ورود به حوزه علمیه دورود اشاره کرد و گفت: کیفیت محوری مهم ترین عامل در پذیرش بوده و تلاش ما این است که کیفیت فدای کمیت نشود.

وی در ادامه با بیان ثابت بودن میزان پذیرش در حوزه علمیه برادران دورود به دلیل نبود امکانات خاطرنشان کرد: هر ساله میزان پذیرش ما ثابت است و با وجود مشکلات رفاهی و آموزشی موجود نمی توانیم طلاب بیشتری جذب کنیم.

حجت الاسلام شاملویی بیان کرد: امسال امار داوطلبان ورود به حوزه علمیه برادران دورود نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است و امید است که با رفع مشکللات پیش رو بتوانیم در سال های آینده آمار جذب طلاب را افزایش دهیم.

معاون آموزش حوزه علمیه برادران دورود در پایان یادآور شد: هم اکنون بیش از 90 طلبه در سطح یک در این مدرسه علمیه در حال تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات