۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۱۷۵۸۶
تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب:

طلاب با انتقال اندوخته های علمی سلامت جامعه را تامین کنند

طلاب با انتقال اندوخته های علمی سلامت جامعه را تامین کنند
حجت الاسلام سینایی با بیان اینکه توقف علمی برای طلبه معنا ندارد، گفت: طلاب با انتقال اندوخته های علمی خودشان سلامت جامعه را تامین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید سینایی تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه فراغت از درس برای طلبه معنا ندارد، گفت: در گذشته بزرگان حوزه علمیه مانند امام راحل و مرحوم آیت الله طباطبایی و امروز آیت الله جوادی آملی با آغاز تعطیلات تابستانی به مناطق خنک و سردسیر می‌رفتند و همانجا مباحث علمی و سیر مطالعاتی خود را ادامه می دادند.

وی افزود: طلاب در اوقات فراغت با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم آن دسته از مباحث علمی را که نمی توانند در طول سال تحصیلی مطالعه کنند در ایام تعطیلات باید مورد بحث و بررسی قرار دهند و آن ها را مطالعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی با تاکید بر اینکه توقف در عرصه علم آموزی برای طلبه معنا ندارد، ابراز کرد: طلبه چیزی به اسم فراغت از درس و علم ندارد و در هر مکان و زمانی که باشد به این معنا نیست که او از درس دست کشیده است.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با اشاره به سیره علما و بزرگان دین، اظهار داشت: علما و بزرگان دین در ایام تعطیلات ملی و مذهبی هرگز از علم آموزی غفلت نمی کردند و ساعاتی از روز را برای مطالعات علمی خودشان اختصاص می دادند.

وی ایام نوروز و تعطیلات تابستانی را بهترین فرصت برای حضور طلاب در اجتماع بیان کرد و گفت: تعطیلات تابستانی و نوروزی بهترین فرصت برای طلاب است تا آن دسته از مباحث فقهی و اخلاقی را که در حوزه فرا گرفته اند به جامعه انتقال داده و آن علوم را در اختیار مردم قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی اضافه کرد: برای مثال طلبه ای که مکاسب را به خوبی فرا گرفته می تواند آن علوم را با بازاریان در میان بگذارد و آنان را با تجارت و کسب حلال آشنا کند و یا با جوانان و نوجوانان درباره احترام به والدین صحبت داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) تعطیلات تابستانی را بهترین فرصت برای تبلیغ دین بیان کرد و گفت: در این ایام می طلبد طلاب به شهرهای خودشان بروند و یا به روستاها هجرت کنند و در کنار رشد علمی به تبلیغ دین و معارف الهی بپردازند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سلام
Iran, Islamic Republic of
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
احسنت
0
0