۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۶۱۷۵۲۰
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

وجود مسؤولان رانت خوار و اختلاس‌گر اعتماد ملی را خدشه دار می کند + صوت

وجود مسؤولان رانت خوار و اختلاس‌گر اعتماد ملی را خدشه دار می کند + صوت
استاد حوزه علمیه گفت: تعداد مسؤولان اختلاس‌گر بسیار اندک است اما همین تعداد اندک آبروی مسؤولان خدوم را برده و اعتماد مردم را خدشه دار کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام کاظم(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: لقب امیرمومنان از جانب خداوند به امام علی(ع) عطا شد و خداوند در این زمینه می فرماید: این لقب در آسمان و زمین تنها به علی اختصاص دارد.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) اول شخص عالم هستی هستند اما زمانی که امام علی(ع) را می دیدند ایشان را با لقب امیرمومنان خطاب قرار می دادند و به حضرت سلام می گفتند؛  حضرت می فرمایند: من شب معراج از مکانی نگذشتم مگر آن که بر سردر درب های بهشت نوشته شده بود محمد رسول الله و علی ولی الله است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه مناسبت های فراوانی در ماه ذیحجه وجود دارد، ابراز کرد: آیات ولایت، هل اتی، تطهیر و تبلیغ در همین ماه برقلب نازنین پیامبراکرم(ص) نازل شد همچنین حدیث کساء، منزلت و ثقلین در ماه ذیحجه از لسان مبارک پیامبراکرم(ص) گفته شده است.

تعداد بازدید : 7

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه آیه مباهله مبین فضائل اصحاب کساء است، گفت: مهمترین دلیل بر جانشینی امام علی(ع) همین آیه مباهله است؛ علامه امینی می فرمایند شیعیان نسبت به مسأله غدیر کوتاهی کردند برای همین غدیر تحریف شد.

وی افزود: برای جلوگیری از تحریف غدیر لازم است این وافعه تاریخی در حد اعلی تجلیل و تعظیم شود تا به عنوان عید اصلی و ملی شیعیان شناخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه امام کاظم(ع) در میان امامان معصوم طولانی ترین دوران امامت را داشتند، ابراز کرد: بعد از امام سجاد(ع) سخت ترین دوران برای امامان معصوم دوره امامت امام کاظم(ع) بود؛ در این دوران خلفای جور به شدت حضرت و شیعیان ایشان را تحت فشار و سختی قرار داده بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که انسان در مواجهه با سختی ها و ابتلائات واکنش های متفاوتی دارد، گفت: برخی انسان ها در مواجهه با مشکلات اهل صبر و شکیبایی نیستند و سریع با کمترین مشکل لب به شکوه و شکایت باز می کنند اما امام کاظم(ع) در مواجهه با سخترین مشکلات نه تنها صبور بودند بلکه در مقابل ظلم فردی و اجتماعی بسیار کظم غیط داشتند.

وی با اشاره به اینکه اختلاس گران اعتماد مردم را نسبت به مسؤولان خدشه دار کردند، عنوان داشت: ما مسؤولانی که خادم ملت باشند و شبانه روز برای آنان کار کنند تا بتوانند تنبلی و بی عرضگی دیگر مسؤولان را جبران کنند کم نداریم، اما همین مسؤولان اختلاس‌گر مانع دیده شدن آنان می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: امروز تعداد زیادی از مسؤولان ساده زیست، پاک و حلال خور، اهل تلاش انقلابی و جهادی هستند اما همین جمع اندک اختلاس گران آبروی آن جمع کثیر را بردند؛ اختلاس گران دزد اعتماد مردم هستند که با توبه هم گناهان آنان بخشیده نمی شود.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: مردم با مشاهده اختلاس برخی از مسؤولان نباید با کفرگویی دین خود را از دست بدهند بلکه با صبر و شکیبایی باید به یاری مسؤولان خدوم بشتابند.

وی با اشاره به اینکه دنیا محل امتحان است، اظهار داشت: خداوند می توانست عالمی خلق کند که ابتلائاتی در آن نباشد اما اینکه عالم دنیا اینگونه خلق شد به خاطر عجز و ناتوانی پروردگار نیست بلکه این عالم چنین خلق شد تا انسان ها در مواجهه با مشکلات و سختی ها به کمال برسند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: مصیبت تیری است که نشانه گرفته شده و اصابت کرده است مومن کسی است که در برابر این تیرهای نشانه گرفته شده استوار و صبور باشد و افسرده و ناامید نشود و شکر الهی را به جای بیاورد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: کاظم و صابر از القاب امام هفتم هستند، کاظم به معنای فرو بردن خشم است؛ انسان صابر و کاظم در مواجهه با مشکلات اهل صبر هستند اما با این تفاوت که در درون انسان صابر ممکن است جوش و خروشی باشد در حالی که درون انسان کاظم مملو از آرامش است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات