۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۱۷۶۱۳
آیت الله علم الهدی:

صاحبان ثروت در بخش تولید سرمایه گذاری کنند

صاحبان ثروت در بخش تولید سرمایه گذاری کنند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کسانی که صاحب ثروت هستند، رهنمود رهبری را پذیرفته و سرمایه را در تولید مصرف کرده و در عرصه تفریحات و عیاشی گری هزینه نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی به وابستگی به خدا در زندگی تأکید کرد و گفت: تقوا جدی گرفتن وابستگی به خدا است و اگر کسی وابستگی به خدا پیدا کرد، میلی به سمت گناه ندارد.

وی به وابستگی بشر در دوران های مختلف زندگی به مبدایی اشاره و اظهار کرد: انسان در دوران کودکی وابسته به پدر و مادر است و در ادامه به پول و ثروت و مقام وابسته می شود که این وابستگی ها خلاف فطرت انسانی بشر است حال چگونه انسان در عین حفظ استقلال زندگی خود را اداره کند؟ این امر زمانی ممکن است که انسان تنها وابستگی به خداوند داشته باشد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این فرمایش امیرالمومنین(ع) که فرمود:«التّوحيدُ حياةُ النّفْسِ»، ابراز کرد: وقتی انسان دارای روح و جان می شود که دارای توحید بوده و به خدا وابسته شود، اصل توحید وابستگی به خدا و جدی گرفتن خدا در زندگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: توحید تنها با گفتن محقق نمی شود بلکه باورمندی نیاز است، این که باور کنیم که همه شئون زندگی و پس از مرگ در قدرت خدا است و در ادامه باید این وابستگی به خدا را جدی بگیرم که این جدی گرفتن وابستگی به خداوند تقوا است.

وی خواهران و برادران جوان را به داشتن تقوای الهی در شروع زندگی خود توصیه کرد و گفت: در اول عمر هر شیوه ای را در پیش بگیرید همان را پیش خواهید برد و تغییر مسیر در زندگی سخت است اما می توانید اول زندگی تصمیم بگیرید و از همین الان وابسته به خدا باشید و هر آن چه خدا می خواهد همان را انجام دهید که اگر چنین باشید در این زندگی عزت، آقایی، شخصیت و آبرومند بوده و زندگی شما به خوبی اداره می شود.

مطالعه گام اول انقلاب موجب امید در گام دوم انقلاب می شود

آیت الله علم الهدی در ادامه به تأمل و مطالعه گذشته انقلاب تأکید و ابراز کرد: ما باید بدانیم 40 سال اول انقلاب چگونه گذشت و اگر مطالعه شود، امروز نسبت به همه مشکلات امید صد درصد پیدا خواهید کرد، در 40 سال اول انقلاب مشکلاتی از قبیل منافقین و جنگ تحمیلی را داشتیم همچنین در این 40 سال همه قدرت های دنیا در برابر ما بوده و انواع توطئه ها و دشمنی ها را کردند اما در همه آن ها شکست خوردند و ما همه این ها را به لطف خدا پشت سر گذاشتیم.

امام جمعه مشهد افزود: این که رهبری گام دوم انقلاب را بهتر از گام اول انقلاب بیان می کند، تنها شعار نیست بلکه اگر نگاه دقیق به 40 سال گذشته داشته باشید می بینید که چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته ایم پس باید به اوج، امتداد و عزت و روزافزون انقلاب امیدوار باشید و بدانید اقتدار و عزت شما در این نظام روز افزون است.

راهکارهای مقابله با تهاجم اقتصادی و فرهنگی دشمن

وی تهاجم اقتصادی و فرهنگی را از برنامه های امروز دشمن عنوان و اظهار کرد: امروز دشمن بعد از همه این تجربیاتی که از دشمنی داشته است به این نتیجه رسیده است که از دو جهت اقتصاد و فرهنگ به ما تهاجم داشته باشد چون اقتدار ما دشمن را از توسل به قدرت نظامی مستأصل کرده است.

آیت الله علم الهدی به راهکار مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن اشاره و بیان داشت: در اقتصاد نیاز به نیروی انسانی، سرمایه و فن آوری داریم که ملت ما اکثریت حوان و نیروی مستعد و پای کار است، از نظر نقدینگی نیز دارای 1800 میلیارد نقدینگی در کشور هستیم همچنین از نظر فن آوری نیز مشکلی نداریم و دشمنان ما به فن آوری جوانان ما در عرصه های دانش بنیان اقرار می کنند بنابراین با این استغنا در نیروی انسانی سرمایه و فن آوری، دشمن در تحریم اقتصادی شکست خورده و ناموفق است.

نماینده خبرگان رهبری به سرمایه گذاری در بخش تولید تأکید و ابراز کرد: کسانی که صاحب نقدینه هستند، رهنمود رهبری را پذیرفته و سرمایه را در تولید نه در عیاشی ها و تفریحگاه ها هزینه کنند، مشکل ما در مشهد همین است که با وجود این که دارای 35 میلیون زائر در سال  است بیشتر در عرصه تفریحات و عیاشی گری سرمایه گذاری می کنند که این کار بر هم زدن هویت شهر امام رضا(ع) است.

وی به فعالیت های ارزنده استاندار خراسان رضوی در عرصه تولید اشاره و بیان داشت: استاندار خراسان رضوی جهت توسعه اقتصاد مقاومتی با الهام از رهنمود های رهبری اقدام به راه اندازی 80 شرکت معین در شهرها و روستاها کرده است که نیاز به هزینه ای بالغ بر 92 هزار میلیارد تومان دارد و این سرمایه از نقدینگی مردم این استان قرار است، تعیین شود.

آیت الله علم الهدی افزود: فعالیت استاندار حراسان رضوی در راستای اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه کارگزاران قرار گرفته و دولت ضمن پشتیبانی از چنین طرح هایی از آن به عنوان الگو برای توسعه در کل کشور بهره ببرند.

امام جمعه مشهد در ادامه به تلاش دشمن بر هجمه فرهنگی اشاره و تصریح کرد: در عرصه فرهنگی نیز دشمن تلاش می کند تا با تهاجم فرهنگی سفره دین را از زیر پای دشمن بکشند اما مسؤولان ما باید پدافند فرهنگی در برابر ولنگاری فرهنگی داشته باشند همچنین برنامه های جدی در جهت توسعه و تربیت فرهنگی جامعه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مشکل ما در فعالیت فرهنگی نیست بلکه در ولنگاری فرهنگی است و رهبری نیز فرمودند که ما با لاابالی گری و جریان انحراف  فرهنگی مخالف هستیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات