۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۱۶۴۵۰
آیت‌الله علم الهدی:

در روز عید قربان انسان‌ها شایستگی لقاء الله را پیدا می‌کنند

در روز عید قربان انسان‌ها شایستگی لقاء الله را پیدا می‌کنند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در روز عرفه بندگان خدا موفق به توبه و انابه به درگاه الهی می‌شوند و در روز عید قربان شایستگی لقاء الله را پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نماز با شکوه عید سعید قربان با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی ثامن‌الائمه(ع) به امامت آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد.

مردم خداجو و ولایتمدار مشهد در روز عید قربان که یادآور قربانگاه ابراهیمی بود، با حضور در حرم مطهر رضوی و شرکت در نماز باشکوه این عید سعید زیباترین جلوه‌های عبودیت و بندگی را به نمایش گذاشتند و در فضایی آکنده از معنویت نماز عید را اقامه کردند.

آیت الله سید احمد علم الهدی عنوان کرد: منظور از «یوم مشهود» که در قرآن آمده روز عرفه است. چرا که عرفه روز تسویه حساب خدا با بندگان است و این تسویه حساب تنها یک نتیجه دارد و آن هم عفو و بخشش همه بندگان است.

امام جمعه مشهد افزود: قرآن برای رسیدن به لقاءالله یک نمونه و الگو به ما نشان داده است و آن هم داستان ابراهیم خلیل(ع) است که به اذن خدا فرزندش اسماعیل(ع) را به قربانگاه می‎برد و در این امتحان الهی نیز همچون دیگر امتحان‌ها سربلند بیرون آید.

وی با بیان این که گذشتن از فرزند بزرگترین امتحان الهی است، ابراز کرد: حضرت ابراهیم(ع) در برهه‌های مختلفی از زندگی مورد امتحان الهی قرار گرفت، ولی گذشتن از فرزند بزرگترین و سخت‌ترین امتحان بود، چرا که انسان حاضر است از مال و جان خود بگذرد ولی گذشتن از فرزند بسیار سخت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: حضرت اسماعیل(ع) هم در این جریان تسلیم امر خدا شد و وقتی که هر دو آنها تسلیم و آماده اجرای امر خداوند شدند، خداوند بی واسطه حضرت ابراهیم(ع) را مورد خطاب قرار داد و به این ترتیب بود که این پیامبر الهی به مقام وصل و مقام لقاء الله نائل شد.

آیت الله علم‌الهدی در خطبه دوم نماز عید قربان با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه، اظهار کرد: خداوند در آیه 36 سوره حج هنگامی که شیوه قربانی شتر را بیان می کند، می فرماید: گوشت قربانی را به «قانع» و «معتر» بدهید.

وی افزود: قانع کسی است که با قناعت و سختی زندگی خود را می‌گذراند و معتر به کسی گفته می‌شود که برای تامین هزینه‌های زندگی نیاز به کمک افراد برخوردار جامعه دارد و خداوند در این آیه در واقع یک راهبرد اقتصادی را به ما نشان می‌دهد که مانع استیصال اقشار ضعیف جامعه می‌شود.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: امروز که دشمن اقتصاد ما را هدف قرار داده است اگر به این راهبرد اقتصادی توجه داشته باشیم می‌توانیم در برابر هجمه اقتصادی دشمن مقاومت و نقشه‌های دشمن را نقش برآب کنیم.

وی ابراز کرد: امروز با توجه به تحریم‌های اقتصادی دشمن، راهبرد اقتصادی رهبری به جریان انداختن چرخه اقتصادی با توجه به امکانات داخلی است. در این صورت است که هم اقشار قانع و هم اقشار معتر جامعه از نظر اقتصادی تامین می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: دشمن که فکر کرده با ایجاد مشکلات اقتصادی می‌تواند ما را به زانو در بیاورد تمام توجهش به ما قشر قانع و معتر جامعه است و می‌خواهد این دو قشر را فلج کند ولی مقام معظم رهبری اعتقاد دارند رونق اقتصاد داخلی اقشار ضعیف را از نظر اقتصادی تامین خواهد کرد./864/د101/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات