۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۱۷۶۲۷

152 زخمی در حملات نیروهای هندی به مردم کشمیر

152 زخمی در حملات نیروهای هندی به مردم کشمیر
دولت هند برای جلوگیری از راهپیمایی ساکنان ایالت جامو و کشمیر به سمت دفتر نمایندگی سازمان ملل در سرینگر، تدابیر امنیتی در این شهر را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، درپی دعوت رهبران معنوی ایالت «جامو و کشمیر» در هند از مردم برای راهپیمایی به سمت دفتر سازمان ملل، مقامات هندی تدابیر امنیتی در شهر «سرینگر» را پیش از برگزاری نماز جمعه تشدید کردند.

در حالی که نظامیان هندی متعددی در سطح منطقه کشمیر حضور داشته و برخی از خیابان‌های سرینگر نیز با ایست‌های بازرسی بسته شده است، مقامات دهلی‌نو دستور تشدید تدابیر امنیتی با هدف جلوگیری از وقوع تظاهرات‌های جدید را صادر کردند.

چهاردهم مرداد ماه بود که دولت هند در اقدامی کم‌سابقه و تنش‌زا، بند 370 قانون اساسی این کشور را که مربوط به وضعیت ویژه و خودمختاری ایالت جامو و کشمیر بود، لغو کرد. «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند مدعی است که خودمختاری کشمیر فقط باعث رواج فساد و رابطه‌سالاری شده بود اما قصد دارد این منطقه را دوباره به «شکوه پیشین» خود بازگرداند.

امروز نیز تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و پلیس هند موانعی را در جاده اصلی منتهی به دفتر سازمان ملل در سرینگر نصب کرده و هرگونه عبور و مرور یا حمل و نقل عمومی در نزدیکی این موانع را ممنوع اعلام کردند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات