۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۶۱۷۶۳۸
حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی:

اجازه ندهیم پدیده عاشورا در جهان تکرار شود

اجازه ندهیم پدیده عاشورا در جهان تکرار شود
استاد حوزه و دانشگاه گفت: نباید اجازه دهیم پدیده عاشورا در جامعه بشریت تکرار شود و اجازه ندهیم ولایت زیر پا له شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد قائم مقامی، استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در اجتماع اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا(ع) و گردهمایی فعالان فرهنگی خراسان جنوبی اظهار داشت: باید بدانیم چگونه جامعه اسلامی و جامعه بشری از یک وضعیت عید به یک وضعیت عزا رسیدند و این جای تأمل و فکر دارد و چرا عاشورا به وجود آمد.

وی گفت: روز 18 ذی الحجه حقیقی‌ترین عالم وجود و عظیم‌ترین امر خدا اعلام و مطرح می‌شود که حقیقت ولایت بود؛ مسلمانان بسیاری به این حقیقت پشت می‌کنند و اظهار دارند که دین به ما رسیده و خودمان فهمیدیم و دین برای ما کامل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: آدمیان در روز غدیر به ندای خدا جواب منفی می‌دهند لذا فاجعه‌ای رخ می‌دهد و عاشورایی به وجود آمد؛ در غدیر غم انکار آدمیان در مقابل این حقیقت ولایت نهفته است و عاشورا در عین تلخ بودن خود در باطن یک شادی دارد و انسان به واسطه این حقیقت تکان می‌خورد.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی تصریح کرد: به دنبال تکان خوردن انسان نیز بیداری و جبران می‌آید؛ بیداری انسان هم هزینه داشته که آن هزینه شهادت امام حسین(ع) بوده است.

وی ادامه داد: جریان بیداری انسان از عاشورا به بعد بیشتر می‌شود و انسان وارد فضایی شده که حقیقت بیداری و ولایت را درک می‌کند؛ غدیر تجربه دینداری بدون ولایت بوده و این ویژگی تاریخی است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: تجربه غربی و تمدن غربی مبنای آن این است که «ما دین را نمی‌خواهیم» این همان عبارت دیگر «ولی نمی‌خواهیم» است؛ بعد از شکست عثمانی‌ها در قرن بیستم غربی‌ها خود را حاکم بر تمام دنیا و مراکز مقدس جهان می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با بیان اینکه فاجعه رد غدیر و حذف غدیر بروز پیدا کرد و این نیز اوج ظلمات است، اظهار کرد: واقعه شگفت‌انگیز انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته با محوریت جریان غدیر و امامت پدید آمد و این ادامه سیل بیداری بشر بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی از وقایع بی نظیر تاریخ بشریت است؛ امروز ولایت چهل سال تداوم پیدا کرده است و انسان می‌فهمد که راه حل تمام مشکلات آن ولایت است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کار ولی فقیه این است که جهان را آنطور خدا می‌‌خواهد تبیین و دین اسلام آنطور که باید تفسیر کند، گفت: برنامه تلویزیونی «معرفت» از شبکه چهارم رسانه ملی سخنی مشهور بدآموز که در دنیای غرب است مبنی بر اینکه انسان نمی‌تواند حقایق را بشناسد مطرح شد اما دین آمده که بگوید اینطور نیست و انسانی که از حجت خداوند و امام تبعیت می‌کند در سیر و سلوک به جایی می‌رسد که از جانب خدا چشم و گوشی پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی بیان کرد: به دلیل محروم بودن از ولایت، قدرت از انسان گرفته شد و شادمانی جهان به ولایت است و انسان با ولایت سرزنده می‌شود و نقطه مقابل آن آشفتگی، افسردگی، بی قدرتی و بی معرفتی است.

وی عنوان کرد: تمام شیاطین عالم دست به دست هم دادند تا ثابت کنند که الگوی ولایت الگوی موفقی نیست و دین کارآمدی ندارد که در این خصوص نیز دشمنان کم نگذاشتند و از هیچی دریغ نکردند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: چرا باید وضعیت ازدواج در جامعه اسلامی به اینگونه است و چرا باید سن ازدواج دخترها و پسرها بالا باشد؟؛ بنابراین این عارضه و ضد حمله به ولایت و اسلام می‌دانیم هر چند یقین داریم این مقطعی است و دائمی نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی گفت: نگاه مادی و افسانی و باطل در یک دوره‌ای بر جامعه حاکم شد و این در ازدواج جوانان تاثیر گذاشت اما این دائمی نیست؛ امروز ما کم کم به اصول و مبانی اسلام برمی‌گردیم.

وی افزود: انواع آزادی بشر از ایرا آغاز و به عراق رسید و امروز صدای این آزادی به در و دیوارهای مسجدالحرام رسیده و چیزی نمانده که نیروهای الهی و ایمانی وارد مسجد الاقصی و مسجد الحرام شوند و باید ایمان داشت و از انبوه بدی‌ها و زشتی‌ها نباید ترسید.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: بسیاری از عارضه‌ها برای این است که کفار و پایگاه آن‌ها وجود دارد؛ اگر آل سعود فرو ریزد و کعبه و مسجدالحرام آزاد شود در بسیاری از مسائل تاثیرگذار است و توده‌های بشری می‌فهمند حق با ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی اظهار کرد: نباید اجازه دهیم پدیده عاشورا در جامعه بشریت تکرار شود و اجازه ندهیم ولایت زیر پا له شود./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات