۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۱۷۶۹۲
مدیر حوزه علمیه مازندران:

نخبه پروری حوزه بهترین راه پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است

نخبه پروری حوزه بهترین راه پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: حوزه با نخبه پروری می تواند در جهت پاسخگویی به نیازهای روز جامعه گام بردارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در آیین افتتاحیه طرح میثاق طلبگی که در مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر در حال برگزاری است، برگزاری این دوره را فرصت مناسبی برای طلاب جهت شناخت بیشتر با حوزه علمیه دانست.
 
وی با بیان این که طلاب جدید الورود در این فرصت کوتاه باید با باید و نباید های حوزه آشنا شوند، افزود: طلاب باید با شناخت کامل و عمیق نسبت به حوزه و فضای تحصیل در آن وارد این مرکز مهم علمی شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، عدم شناخت از فضای کلی حوزه را موجب ایجاد یک دوگانگی و سردرگمی در ادامه راه طلاب دانست و خاطرنشان کرد: اگر طلبه ای بدون شناخت وارد حوزه شود به طور حتم در ادامه راه دچار مشکلات بسیاری خواهد شد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که شناخت از حوزه مسیر را برای پیشرفت و تعالی علمی و اخلاقی طلاب فراهم خواهد کرد، بیان داشت: متأسفانه برخی طلاب بدون شناخت و هدف مشخص وارد فضای حوزه شده و در مسیر راه مجبور به ترک حوزه خواهند شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که شناخت صحیح و همراه با آگاهی به پیشرفت علمی طلاب کمک شایانی خواهد کرد، بیان داشت: اساتید و مربیان باید در این دوره هشت روزه سطح تعامل و ارتباط خود را با طلاب تقویت کنند تا به شناخت آنها از حوزه کمک شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که خوشبختانه حوزه علمیه مازندران از جمله مراکز علمی موفق و برتر در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ حوزه علمیه استان شخصیت های بزرگ و اثرگذاری را در خود پرورش داده که امروز نقش بسیار مهم و پررنگی در تحولات علمی و دینی حوزه دارند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز فضای کلی جامعه با گذشته بسیار متفاوت بوده و همین تفاوت ها موجب تغییر نیازهای مردم شده است، تصریح کرد: در این میان نقش حوزه های علمیه و طلاب جوان در پاسخگویی به این نیازها بسیار حائز اهمیت است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه به دلیل ظرفیت بالای علمی خود توان پاسخگویی و تأمین همه نیازهای روز جامعه را دارا است، بیان داشت: حوزه با نخبه پروری می تواند در جهت تأمین این نیازها با بهره گیری از توان بالای علمی طلاب جوان گام بردارد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات