۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۱۷۸۵۴
حجت الاسلام نظری تشریح کرد؛

آخرین فعالیت های کارگروه هنرهای آسمانی معاونت تبلیغ حوزه + فیلم

آخرین فعالیت های کارگروه هنرهای آسمانی معاونت تبلیغ حوزه + فیلم
دبیر شورای معاونین کارگروه هنرهای آسمانی با اشاره به آخرین فعالیت های این کارگروه از برگزاری جلسات کاربردی فن رثا و تولیدی آثاری ویژه مبلغان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کارگاه آموزشی یک روزه «فن رثا» به همت کارگروه هنرهای آسمانی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه که از صبح امروز در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شده بود، ظهر امروز به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام صمد نظری دبیر شورای معاونین کارگروه هنرهای آسمانی در این همایش با اشاره به چارت سازمانی این کارگروه اظهار داشت: معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه زیر مجموعه خود اداره کل هنر و رسانه را می بیند که مدیریت آن را حجت الاسلام محمدعلی قربانی برعهده دارد؛ در آن اداره کل یکی از واحدها هنر و رسانه است و کارگروه رثا به مدیریت حجت الاسلام واضحی زیر مجموعه این اداره کل است.

وی با اشاره به تشکیل شورای پژوهش در این کارگروه خاطرنشان کرد: اساتید و فضلای مطرح حوزه در عرصه فن رثا و مرثیه خوانی حجج اسلام والمسلمین آقایان: حسینی اراکی، قرائتی، صفدری، میرباقری، بروجردی، مقیسه و ضیائی عضو این شورا هستند و فعالیت ها تحت نظر ایشان انجام می گیرد.

دبیر شورای معاونین کارگروه هنرهای آسمانی ضمن معرفی اعضای شورای آموزش و پژوهش این کارگروه ابراز داشت: از این میان اهداف تشکیل این مرکز می‌توان به فرهنگ سازی، رشد و ارتقای ستایشگران مجالس مذهبی، ارائه محتوای مورد نیاز و مکتوب و سازماندهی ستایشگران، تربیت اساتید جهت آموزش مدح و رثا و دعا و مناجات و ارتقای مهارت های مبلغان در مدح و رثا اشاره کرد.

وی اضافه کرد: از کارهایی که تا الان در حوزه آموزش انجام شده است نیز می‌توان به سیاست گذاری و تدوین اساسنامه در هفت جلسه، تعیین جایگاه کاربردی و چارت تشکیلاتی کارگروه در دو جلسه با مسؤولان رده بالای حوزه، نقد و بررسی دو کتاب تخصصی مدح و رثا در هفده جلسه، تشکیلات جلسات اجرایی و آموزش و تمرین صداسازی اساتید در پنج جلسه و برگزاری اولین جلسه همایش مبلغان قبل از محرم 98 اشاره کرد.

حجت الاسلام نظری عنوان کرد: در حوزه شورای پژوهش نیز کارهایی انجام شده است که پژوهش محتوایی در مقاتل و زیارات و مناجات، آسیب شناسی امور عزاداری و ستایشگران هیئات، شبهه شناسی و پاسخگویی به شبهات در عرصه رثا و دنیا از جمله آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات پیش رو برای معاونت آموزش از تربیت اساتید فن رثا و دعا برای آموزش در سطح کشور خبر داد و گفت: آموزش مقتل و مرثیه خوانی برای عموم طلاب، آموزش دعا و زیارت خوانی، برگزاری نشست ها و جلسات با طلاب، تهیه ملاک های داوری جهت مسابقات و نقد و بررسی کتاب فن رثا 2 نیز در دستور کار قرار دارد.

دبیر شورای معاونین کارگروه هنرهای آسمانی در پایان خاطرنشان کرد: شناخت مرثیه خوانان جوانان و موفق و فراخوان و جذب و آموزش های ویژه برای آنها و سازماندهی و برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی نیز در برنامه های این کارگروه برای آینده نزدیک گنجانده شده است که امیدواریم با به سامان رسیدن این برنامه بحث مدح و رثا در میان طلاب و مبلغان ارتقای خوبی پیدا کند./1330/پ202/ب1

تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات