۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۶۱۷۸۶۷

تجلیل الازهر از تشکیل کمیته اجرایی «عهدنامه برادری انسانی»

تجلیل الازهر از تشکیل کمیته اجرایی «عهدنامه برادری انسانی»
شیخ الازهر با تجلیل از کارگروه اجرایی عهدنامه برادری انسانی، ابراز امیدواری کرد که این کمیته بتواند گام مثبتی را در جهت ترویج صلح جهانی بردارد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر در بیانیه‌ای از تشکیل کمیته عالی تحقق اهداف عهدنامه «برادری انسانی» با هدف ترویج صلح‌دوستی و برقراری امنیت و ثبات جهانی تجلیل کرد.

احمد طیب تاکید کرد که تشکیل این کمیته، گام مهمی را در تحقق اهداف عهدنامه برادری انسانی برمی‌دارد چه آنکه این عهدنامه اولین سند راهبردی در نشر فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز، برادری میان مردم و نوع‌دوستی است.

وی افزود: تشکیل این کارگروه در این برهه تاریخی مهم، پیامی به تمامی مشتاقان خیر و صلح برای همدلی، وحدت و تشریک مساعی در جهت گسترش ارزش‌های اخلاقی ـ انسانی مانند تسامح، همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح پایدار و حفظ امنیت جهانی است.

شیخ الازهر مصر با تبریک به اعضای کمیته عالی تحقق اهداف عهدنامه برادری انسانی، تلاش و کوشش برای گسترش فرهنگ نوع‌دوستی در سراسر جهان و تحقق امنیت و صلح جهانی را خواستار شد.

عالم اهل سنت مصر در پایان ابراز امیدواری کرد که این عهدنامه بتواند اهداف مورد نظر خود را محقق ساخته و نقش بسزایی را در تحقق عدالت، امنیت و ثبات جهانی ایفا کند.

گفتنی است چندی قبل، کمیته عالی تحقق اهداف عهدنامه برادری انسانی با شعار تحقق منویات شیخ الازهر و پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان جهان، آغاز به کار کرد.

تعیین چهارچوب عملی برای ضمانت اجرایی تحقق اهداف جهانی عهدنامه، طراحی و برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن بندهای عهدنامه، پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مفاد عهدنامه، تشکیل جلسات منظم با حضور علمای دین، شخصیت‌های فکری ـ فرهنگی مسلمان و مسیحی برای نهادینه‌سازی فرهنگ صلح جهانی و همزیستی مشترک از مهمترین اهداف تشکیل این کمیته است.

این کمیته از رییس دانشگاه الازهر، منشی شخصی پاپ، رییس بخش فرهنگ و گردشگری ابوظبی، دبیرکل شورای حکمای مسلمان، دبیرکل شورای گفت‌وگوی بین ادیان تشکیل شده است.

محمد رایجی
ارسال نظرات