۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۱۷۹۳۲
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه:

یک سوم هیات‌های مذهبی تحت حمایت قرار می‌گیرند + فیلم

یک سوم هیات‌های مذهبی تحت حمایت قرار می‌گیرند + فیلم
حجت الاسلام عادل گفت: یک سوم هیات‌های مذهبی تحت حمایت قرار می‌گیرند که شامل ۵۰۰ هزار تومان کمک نقدی و ۳۰ درصد تخفیف در خرید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در نشست تشریح طرح ملی «شمیم حسینی» و «مهر تحصیلی» که در سازمان اوقاف برگزار شد، گفت: در ابتدای ماه ذی‌الحجه همزمان با سالروز ازدواج امیرمومنان امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) ویژه برنامه پیوند آسمانی به منظور حمایت از زوج های جوان توسط سازمان اوقاف انجام شد.

وی افزود: در این طرح براساس نیت واقفان هزار و ۳۴۹ زوج مورد حمایت قرار گرفتند که به برخی از زوجین بین ۵۰۰ تا دو میلیون تومان کمک نقدی در قالب لوازم خانگی ارائه شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره شیوه شناسایی این زوجین، عنوان کرد:‌ تحقیقات محلی دفاتر اوقاف، مراکز افق، ائمه جمعه و جماعات، مبلغان، نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، انجمن های خیریه از جمله مراکزی بودند که در این شناسایی سازمان اوقاف را یاری کردند.

حجت‌ الاسلام عادل درباره طرح «ولایت علوی، اکمال دین» ویژه‌ برنامه دهه امامت و ولایت، ابراز کرد:‌ دعای عرفه، تجلیل از خادمان سادات در امامزادگان و بقاع متبرکه، همایش بانوان ولایی، مراسم اطعام عید غدیر خم، برپایی خیمه های معرفت، ارائه مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، خطبه خوانی غدیر از جمله ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت بود که در دو هزار ۵۲۲ بقعه و امامزاده برگزار شد که در آن ۴۶۲ مبلغ از استان قم و ۷۸۵ مبلغ بومی در راستای انجام فعالیت‌های تبلیغی شرکت کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره طرح «نشاط معنوی» ویژه‌برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان، بیان کرد:‌ این طرح با برنامه‌های آموزشی، تفریحی و فرهنگی در هزار و ۳۵۳ بقعه متبرکه طرح نشاط معنوی اجرا شد که در آن ۴۶۲ مبلغ از استان قم و۲۶۱ مبلغ بومی فعالیت داشتند.

وی با اشاره به ویژه برنامه «مهر تحصیلی» با رویکرد تکریم و حمایت از دانش‌آموزان، گفت: هزار و ۱۸۵ موقوفه با هزار و ۵۱۳ نیت برای حمایت از دانش‌آموزان ثبت شده است که امسال نیز از محل همین موقوفات بسته های مهر تحصیلی شامل کیف و لوازم التحریر و ... به دانش آموزان هدیه خواهد شد.

حجت الاسلام عادل افزود: در مقایسه با سال گذشته که گذشته با ۲۱ میلیارد ریال ۴۰ هزار بسته تهیه شده بود امسال با توجه به افزایش قیمت لوازم‌التحریر ۳۰ هزار بسته با ارزش ۳۰ میلیارد ریال برای دانش‌آموزان نیازمند ارسال می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره اهمیت حمایت از کالای ایرانی، گفت: در طرح «مهر تحصیلی» لوازم‌التحریر ایرانی با کیفیت خوب تهیه شده است.

وی درباره برنامه‌های محرم سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: 60 درصد موقوفات سازمان به امام حسین(ع) تعلق دارد که در موضوعات مختلف از جمله روضه‌خوانی و شبیه‌خوانی هزینه می‌شود.

حجت الاسلام عادل درباره طرح «بصیرت عاشورایی» ویژه ایام محرم، عنوان کرد: امسال این طرح با ویژه برنامه‌هایی نظیر «لبیک یا حسین(ع)»، «شیرخوارگان حسینی»، «احلی من العسل»، «تاسوعا، عاشورای حسینی و رهروان زینبی» در ۳۰۳۲ بقعه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به طرح دیگری به نام «شمیم حسینی» ویژه ایام محرم، بیان کرد: این طرح در سه فصل روضه‌خوانی، اطعام و تعزیه برگزار می‌شود که در آن موقوفات مربوط به اطعام و تعزیه مورد توجه است.

وی با بیان اینکه از ۹۰ هزار هیات مذهبی ثبت شده است خاطرنشان کرد: یک سوم آنها تحت حمایت قرار می‌گیرند که شامل ۵۰۰ هزار تومان کمک نقدی و ۳۰ درصد تخفیف در خرید است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات