۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۱۷۹۶۲

انتشار «رد پایی بر آسمان»

انتشار «رد پایی بر آسمان»
در این کتاب به شیوه روایی «من روایی»، به بیان خاطراتی از فعالیت‌های پیش از انقلاب اسلامی و حضور شهید ناظمیان در عملیات‌ها و شهادت یگانه خواهر وی پرداخته شده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «رد پایی بر آسمان»، خاطرات عبدالوهاب ناظمیان از رزمندگان سمنانی دوران دفاع مقدس، به‌قلم مرتضی حاجیان‌نژاد تدوین و بازنویسی و به‌همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان منتشر شد.

در این کتاب خاطراتی از دوران کودکی، سال‌های تحصیل، فعالیت‌های پیش از انقلاب اسلامی و حضورش در عملیات‌هایی، چون آزادسازی خرمشهر، عملیات محرم، عملیات والفجر ۸، کربلای یک و ماجرای حج سال ۱۳۶۶ و شهادت یگانه خواهر ناظمیان به شیوه روایی «من روایی» پرداخته شده است.

حاجیان نژاد در این کتاب، زیرنویس‌های بجا و دقیقی را برای مطالب عنوان شده در نظر گرفته و مواردی، چون تاریخ شروع و پایان هر عملیات، نام و دلیل شهادت هر رزمنده شهید شده، نام رجال اثرگذار سیاسی، نظامی و اقتصادی دوران جنگ تحمیلی را هم شرح داده است.

این کتاب به ۱۱ بخش مختلف تقسیم شده است که بخش آخر آن ماجرای حج روز جمعه ۹ مردادماه سال ۱۳۶۶ برابر با ۶ ذی‌الحجه ۱۴۰۷ و شهادت حاجیان ایرانی در آیین برائت از مشرکان در سرزمین وحی است.

«رد پایی بر آسمان» در دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان و توسط انتشارات سوره مهر در ۱۷۸ صفحه و قطع رقعی در سال ۱۳۹۳ روانه بازار نشر شد و در سال ۱۳۹۷ به چاپ دوم نیز رسیده است. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات