۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۶۱۸۰۱۴
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

تبلیغ نوعی طبابت روح مردم است

تبلیغ نوعی طبابت روح مردم است
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که تبلیغ در حقیقت نوعی طبابت است، گفت: ورع، کنترل و استغفار همان سه مرحله پیشگیری، مراقبت و درمان است که مبلغ باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تبلیغی محرم با شرکت نهادهای مختلف تبلیغی در حوزه با شعار «یاوران مردم» امروز در سالن همایش های دارالشفاء برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در این همایش با بیان این که در بحث تبلیغ مطالعه و ارتباط گیری با مردم یکی از اساسی ترین مسائل محسوب می‌شود، اظهار داشت: البته در بحث ارتباط گیری ملاحظات زیادی به ویژه با خانم ها وجود دارد و همین طور با توجه به این که تبلیغ یک هنر است، گزینش واژگان، پردازش عبارت ها و چینش جملات ضروری است.

وی افزود: برخی از روحانیان و مبلغان بانک واژگانی ضعیفی دارند که باید تقویت کنند، گوش کردن نوار دیگران و بیان کردن آنها اشکالی ندارد ولی نباید دقیقا عین همان سخن ها را گفت بلکه باید از مطلب دیگران استفاده کرد، پس اقتباس زیبا است ولی تقلید زیبنده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان داشت: همه ما روحانیان کلمات خدا و پیامبر را می گوییم چیزی از خود نداریم بنابراین من و شما فرقی با هم نداریم فقط باید هنر داشته باشیم تا بتوانیم تبلیغ خود را تزیین کنیم و از این طریق به جذابیت منبر و سخنرانی خود بیافزاییم.

وی با تأکید بر این که تبلیغ یک رسالت الهی است، گفت: در این صورت توفیقات الهی هم نیاز است چون من می خواهم از طرف خدا صحبت کنم، پس باید روی عوامل توفیق کار کنیم که از جمله آنها با توجه به قرآن توجه به نماز شب و انس روزانه با قرآن است که انسان را شارژ می‌کند، البته باید در کنار عوامل توفیق، با موانع و مراحل توفیق هم آشنا بشوید.

این سخنران برجسته کشور در ادامه تبلیغ را نوعی طبابت دانست و ابراز داشت: همه ما قبل از ماه رمضان و ماه محرم و قبل از هر منبری باید مطالعه داشته باشم ولی هیچ پزشکی قبل از دیدن مریض و معاینه کردن آنها نسخه نمی دهد، بنابراین قطعا مخاطب شناسی در تبلیغ ضروری است که در قرآن کریم نیز در آیه 20 سوره حدید به پنج مقطع سنی و پنج ویژگی اشاره شده است.

وی خاطرنشان کرد: الان می بینیم بزرگترین امتیاز یک دکتر تشخیص درست است همین طور بزرگترین امتیاز یک مبلغ هم تشخیص درست است که بتواند نیاز مخاطبان را درست تشخیص بدهد و از مواد درست آیات و روایات برای مردم استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان سخنان خود با بیان این که ورع، کنترل و استغفار همان سه مرحله پیشگیری، مراقبت و درمان است، گفت: همه ما امدادگران فرهنگی و پزشک روح مردم هستیم پس باید اقتضائات آن را بدانیم./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات