۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۱۸۰۳۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تعامل ائمه جمعه با دولت‌ها بر اساس مشی فکری و رفتاری امام و رهبری است

تعامل ائمه جمعه با دولت‌ها بر اساس مشی فکری و رفتاری امام و رهبری است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با گرامیداشت هفته دولت، گفت: تعامل ائمه جمعه با دولت‌های مختلف بر اساس مشی فکری و رفتاری امام و رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، بر همدلی و همراهی همه بخش‌های کشور برای عبور از مشکلات فعلی و پیش رو در نوار توسعه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه برای نیل به این هدف باید بخش‌های مختلف نظام با یکدیگر تعامل داشته باشند، به اصول تعامل ائمه جمعه با دولت‌ها پرداخت و اضافه کرد: تعامل ما با دولت‌ها بر اساس مشی فکری و رفتاری امام و رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حمایت از دولت‌ها در چارچوب حرکت آن‌ها در مسیر قانون و بر اساس مصلحت نظام، اصل اساسی در نوع رفتار و نگاه رهبری و امام نسبت به دولت‌ها بوده است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: به عبارتی، بر اساس مشی امام و رهبری استقلال قوا و حمایت از مسؤولان قوا و در کنار آن، ارائه تذکرات و نقدهای دلسوزانه، یک اصل مهم و همیشگی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دقیقاً همین مشی و رفتار عملی حضرت امام را در مواجهه با دولت‌ها دنبال کرده‌اند و این خود مبنای دیگری برای همه کسانی است که نحوه تعامل با دولت‌ها برایشان سؤال و ابهام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: رهبر انقلاب در سال ۹۳ در صحن جامع رضوی فرمودند: من از یکسو حمایت از دولت و اقدامات مثبت را وظیفه خود می‌دانم و از سوی دیگر، چک سفید امضا به کسی نمی‌دهم.

وی افزود: این فرمایش رهبری معظم انقلاب بهترین الگوی نظری و عملی برای فهم این مسئله است که با دولت‌ها چگونه باید تعامل کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: این فرمایش رهبری موضوعی است که هم باب انتقاد را گشوده نگاه می‌دارد و هم رویکرد مبتنی بر حمایت را تجویز می‌کند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات