۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۱۸۰۵۱
یادداشت؛

آبادی با ملاقات نمی‌آید

آبادی با ملاقات نمی‌آید
چند روز پیش مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت به «تولید داخلی» به‌عنوان «کلید اصلی حل مشکلات موجود» اشاره کردند

به گزارش خبرگزاری رسا، چند روز پيش مقام معظم رهبري در ديدار با رئيس جمهور و هيئت دولت به «توليد داخلي» به‌عنوان «کليد اصلي حل مشکلات موجود» اشاره کردند؛ به مسائلي از قبيل «رهايي کشور از وابستگي به درآمد نفت»، «توجه ويژه به بخش‌هاي پيشران اقتصادي نظير مسکن، کشاورزي و شرکت‌هاي دانش‌بنيان»، «ضرورت تغيير نگاه به توليدکننده به‌عنوان رزمنده جنگ اقتصادي» و «لزوم جهت‌گيري و هدف‌گذاري پيشرفت اقتصادي به سمت تأمين عدالت و ريشه‌کن کردن فقر»، اما باز هم جناب رئيس جمهور که گويا جديدا دوستدار انتقاد هم شده اند، طبق عادت مألوف، «گرفتار فروع و حواشي» شدند؛ آقاي روحاني در همايش توسعه روستايي گفته اند: «اگر من بدانم به جلسه اي بروم و با کسي ملاقات کنم که کشور من آباد مي شود و مشکلات مردم حل مي شود، دريغ نخواهم کرد.» براي ما جابه جايي کوه ها باورپذيرتر است تا جابه جايي تفکر و انديشه اين دولت و هيئتش؛ اما بايد اين مسائل را مرور کنيم تا ۱۴۰۰ باز هم دچار اشتباه نشويم.

 

در انتخاب رئيس جمهور اشتباه نکنيم که بگويد: در روستا ۹۷ درصد به رئيس جمهور منتخب رأي دادند و شهرنشين ها به اشتباه رفته اند و ۶۰ درصد به من رأي دادند و نتيجه گيري کند کدام آگاه تر است. قطعا نه آن ۹۷ درصد روستايي نه آن ۶۰ درصد شهري و نه کساني که به شما رأي ندادند و نتوانستند بقيه را مجاب کنند به شخص درستي رأي دهند، آگاهي کامل نداشتند وگرنه شما رئيس جمهور اين کشور نمي شديد.


آقاي عزيز، هنوز براي حل مشکلات و آبادي کشور، دنبال ملاقات و جلسه با اين و آني؟ هنوز دلبستگان و شيفتگان غرب، با جمع هاي جبري بي خاصیت ۱+۵ و ۱+۷ دلخوش اند؟ سر شما چقدر بايد به سنگ بخورد تا دست از تجربه هاي تلخ و سموم متنوع برداريد؟ بياييد و گام سوم را هم به عقب برگرديد و بيشتر از اين خود را شرمنده مردم و تاريخ اين مرز و بوم نکنيد. باور بفرماييد مکر ماکرون و پنجه ترامپ جلوي خيرالماکرين و اشد المعاقبين، هيچ است.


با خدا ببنديد؛ اسبابش را هم در همين جغرافيا بجوييد؛ خبري در آمريکا و اروپا و شرق و غرب نيست؛ هر چه هست همينجاست. آقاي روحاني! توليد و قدرت ملي به ما فرصت مي‌دهد تا با دنيا حرف بزنيم؟ البته وضعیت چهره شما را در ديدار با سران کشورهاي غربي ديده‌ايم و پاسخ سؤال مان را مي‌دانيم ولي بگذاريد به شما بگوييم که ما توليد و قدرت ملي را براي برقراري عدالت و پيشرفت مي‌خواهيم.

 

مذاکره براي شما هدف است، براي ما وسيله که اگر اين وسيله را سمي ببينيم از آن فاصله مي‌گيريم. کاش دوباره روزي به اين ملک و ملت برسد که در هفته دولت، دولتمردانش گزارش کار و خدماتشان را به سمع و نظر مردم برسانند نه توجيه اشتباهاتشان را./1360//101/خ

منبع: رسالت
ارسال نظرات