۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۱۸۰۷۸
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

پیوند علم با ابدیت مهمترین رسالت جامعه دانشگاهی است

پیوند علم با ابدیت مهمترین رسالت جامعه دانشگاهی است
امام جمعه شهرکرد گفت: تا زمانی که نتوانیم علم را به ابدیت پیوند بزنیم، قطعا جزء نجات یافتگان نخواهیم بود و این مهمترین رسالت امروز دانشگاهیان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در جشن ۴۰ سالگی دانشگاه شهرکرد که با حضور وزیر علوم برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه شهرکرد یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان برای رشد و پویایی است، خاطرنشان کرد: باید قدر این ظرفیت بزرگ را بدانیم و برای شکوفایی آن وارد میدان عمل شویم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به پیشرفت همه جانبه بشر در عرصه‌های علمی تصریح کرد: امروز دیگر انسان مشکل علم ندارد، اما این به معنای حاکم شدن آرامش در جوامع بشری نیست چراکه جهالت و کشتار حاکم بر بشریت تفاوت چندانی با گذشته نکرده است.

وی در ادامه به سوره مبارکه فصلت اشاره کرد و گفت: در این سوره انسان را به دو دسته تقسیم کرده اند؛ گروهی در مسیر فطرت قرار دارند که به یقین نجات می‌یابند و گروهی از هدف خلقت فاصله گرفته که نهایت آن هلاکت است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه اعضا و جوارح هلاک شدگان در روز قیامت علیه آنان شهادت می‌دهند، گفت: هلاک شدگان نیز لب به اعتراض علیه خودشان می‌گشایند و گفتگوی آنان در خور توجه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مشکلات امروز جامعه به خاطر آن است که از مسیر فطرت و اصالت فاصله گرفته ایم، افزود: علمی که تنها ظواهر را ببیند و توجهی به باطن امور نداشته باشد، انسان را به هلاکت می‌رساند.

وی با بیان اینکه علم به تنهایی نمی‌تواند انسان را نجات دهد و مشکلات جوامع بشری را برطرف کند، ابراز کرد: تا زمانی که نتوانیم علم را به ابدیت پیوند بزنیم، قطعا جزء نجات یافتگان نخواهیم بود و این مهمترین رسالت امروز اساتید و دانشگاهیان است.

در ادامه این جشن نیز منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی روند تربیت نیروی انسانی انقلابی در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گرفت، گفت: این کار تا اواسط دهه ۷۰ در کشور به پایان رسید و کارشناسان تربیت شده داخلی جایگزین نیرو‌های خارجی شدند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: ضعف‌هایی در طول فعالیت دانشگاه‌ها در مراکز کوچک وجود داشت، اما با وجود همه مشکلات در اواخر دهه ۸۰ جمهوری اسلامی در تولید علم به جایگاه ۱۶ رسید./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات