۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۱۸۱۴۰
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

طلاب و فضلای قم در راستای هم اندیشی برای بیانیه گام دوم گرد هم آمدند

طلاب و فضلای قم در راستای هم اندیشی برای بیانیه گام دوم گرد هم آمدند
طلاب قمی به همت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای قم با حضور آیت الله مصباح یزدی در راستای هم اندیشی برای بیانیه گام دوم انقلاب گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طلاب قمی به همت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای قم عصر امروز با حضور آیت الله مصباح یزدی در راستای هم اندیشی برای بیانیه گام دوم انقلاب گرد هم آمدند.

باید انقلاب اسلامی را از خطر تحریف حفظ کنیم

بر اساس این گزارش، آیت الله مصباح یزدی در این جلسه با بیان اینکه خداوند انسان را در زندگی محدود دنیوی مورد آزمایش قرار می دهد تا تکلیف زندگی ابدی و نامحدود او را مشخص سازد، افزود: انقلاب اسلامی پایه ریزی شد تا انسان ها را نسبت به هدف اصلی خلقت توجه داده، آنها را از زندگی حیوانی و توجه محض به تعلقات دنیوی بر حذر دارد و از خواب غفلت بیدارشان کند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انبیای الهی برای هدایت انسان ها برگزیده شده اند، رسالت روحانیت را در امتداد رسالت ها و اهداف انبیای الهی دانست و ادامه داد: حرکتی که بزرگترین مصلح عصر حاضر تحت عنوان انقلاب اسلامی به ثمر نشاند در طول تاریخ بشریت بی نظیر است؛ ما وارثان این حرکت و جریان بزرگ هستیم و باید آن را به صورت کامل حفظ کرده و با اعمال ناشایست خود زحمات بزرگانی همچون امام خمینی(ره) را باطل نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید انقلاب اسلامی را از خطر تحریف حفظ کنیم، تصریح کرد: مبادا رفتارمان به گونه ای باشد که اهداف و ارزش های انقلاب کمرنگ شده و سبک شمرده شود؛ ما باید این میراث بزرگ را به صورت سالم و دست نخورده به نسل بعدی منتقل کنیم؛ امروز دست های بسیار مرموز، قوی و شومی در پشت پرده ها درصدد آن است که آرمان ها، ارزش ها، راهبردها و راهکارهای انقلاب را تحریف کند.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: وظیفه دیگر ما در قبال انقلاب اسلامی آن است که همواره تلاش کنیم تا بر دستاوردهای آن روز به روز افزوده شود؛ امروز استعدادها و امکانات بسیاری نسبت به گذشته در اختیار داریم و باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را توسعه بخشیم.

درصدد ایجاد شبکه ارتباطی میان طلاب و فضلای قم هستیم

حجت الاسلام تکیه ای نیز در ابتدای این گردهمایی با اشاره به اینکه مواردی همچون خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در بیانیه گام دوم مورد تأکید بسیاری قرار گرفته است، افزود: با توجه به اینکه سرفصل «معنویت و اخلاق» در بیانیه گام دوم به صورت ویژه مورد بحث قرار گرفته، قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) باید در خط مقدم آن باشد.

وی با بیان اینکه تاروپود قم مقدسه با مذهب، معنویت و اخلاق عجین شده و در این موضوع در طول تاریخ بسیار خوش درخشیده است، گفت: متأسفانه امروز برخی مزدوران برای تخریب جایگاه قم در خیابان ها مانور می دهند و سعی می کنند همواره نسبت به این شهر مقدس سیاه نمایی کنند و در این راستا آمار کاذبی از بزهکاری در قم ارائه می دهند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم شریف قم در 19 دی سال گذشته فرمودند «مطلعم از کسانی که برای قم برنامه دارند» و تأکید کردند که قم باید الگوی سایر شهرها باشند، بنابراین ما باید به منویات ایشان لبیک بگوییم و به قم جلوه ای دیگر ببخشیم.

وی در پایان با بیان اینکه درصدد ایجاد شبکه ارتباطی میان طلاب و فضلای قم هستیم، یادآور شد: طلاب قمی اطلاعات خود را برای ما مرقوم کنند تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت های آنها شبکه عظیمی را تشکیل داده و در برابر توطئه دشمن ایستادگی کنیم.

گفتنی است، طلاب و فضلای قمی در این جلسه ضمن تکمیل فرم های مجمع نمایندگان، هرکدام اعلام کردند تا در یک زمینه خاص با این مجمع همکاری لازم را به عمل آورند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات