۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۱۸۲۰۱
مسؤول اداره فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

مهارت افزایی فرزندان طلاب و روحانیان رویکرد حوزه علمیه خراسان شمالی است

مهارت افزایی فرزندان طلاب و روحانیان رویکرد حوزه علمیه خراسان شمالی است
مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یکی از رویکردهای این نهاد مهارت افزایی و ارتقای بنیه دانشی فرزندان طلاب و روحانیان استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم اختتامیه دوره تابستانی مهارت‌های زندگی ویژه فرزندان طلاب و روحانیون خراسان شمالی که با شرکت طلاب و روحانیون و حوزویان به همراه فرزندانشان در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، بر ضرورت اهتمام ویژه خانواده و فرزندان روحانیان به ارتقای معرفتی و بینشی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا یکی از رویکردهای این نهاد مهارت افزایی و ارتقای بنیه دانشی فرزندان طلاب و روحانیان استان است، خاطرنشان کرد: در طرح مهارت‌های زندگی امسال کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های متعددی برای فرزندان حوزویان خراسان شمالی برگزار شد که از آن جمله می‌توان به کلاس‌های معرفت‌شناسی و تبیین آموزه‌های دینی و قرآنی و مهارت‌های زندگی اشاره کرد.

این مسؤول افزود: کلاس‌های معرفت‌شناسی و اخلاقی برای کودکان شرکت‌کننده با استفاده از راهکارهای آموزشی جذاب و سرگرم‌کننده برگزار شد تا کودکان در قالب بازی و سرگرمی مفاهیم معرفتی و اخلاقی را آموزش ببینند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در دوره تابستانی مهارت‌های زندگی کودکان هفت تا 12 سال بودند، تصریح کرد: علاوه بر کلاس‌های اخلاقی و معرفتی، کلاس‌های آموزشی و مهارت‌آموزی متنوع ازجمله آشنایی با هنرهای نمایشی و رسانه، آموزش قرآن کریم، آموزش زبان انگلیسی، کلاس شنا، ژیمناستیک، آمادگی جسمانی و تنیس برای کودکان برگزار شد.

مسؤول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه کلاس‌های مهارت‌های زندگی در 24 جلسه برگزار شد خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره مهارت افزایی و دانش‌افزایی فرزندان طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان بود تا از هدر رفتن اوقات فراغت تابستانی این کودکان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال علاوه بر کلاس‌های مهارت‌های زندگی در زمینه‌های دیگری نیز به‌منظور پر کردن اوقات فراغت تابستانی فرزندان حوزویان خراسان شمالی کلاس‌های آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: کلاس‌های آموزش کار با رایانه، نقاشی و خوشنویسی ازجمله کلاس‌های برگزارشده توسط حوزه علمیه خراسان شمالی در تابستان امسال بود.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه ثبت‌نام فرزندان حوزویان به‌منظور شرکت در کلاس‌های تابستانی اوقات فراغت و مهارت‌های زندگی در اواخر خردادماه انجام شد، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان شمالی با برگزاری چنین دوره‌هایی در تلاش است تا خانواده و فرزندان طلاب و روحانیون حوزه علمیه را در بهبود سطح مهارت‌های فرهنگی، اجتماعی و کاربردی یاری کند.

گفتنی است، در این مراسم به کودکان شرکت‌کننده در دوره مهارت‌های زندگی و دیگر کلاس‌های تابستانی حوزه علمیه استان، گواهی پایان دوره و هدایایی به‌رسم یادبود اهدا شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات