۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۱۸۲۰۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
برگزاری مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در مساجد ۱۰ شهر خراسان شمالی و جشنواره تئاتر کوتاه عناوین برخی از اخبار فرهنگی و هنری این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  رییس ستاد گرامیداشت هشتم شهریور خراسان شمالی، گفت: مراسم محوری گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر در مساجد ۱۰ شهر استان برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدعلی سالاری گفت: مراسم محوری گرامیداشت هشتم شهریور (سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر) در بجنورد ساعت 10 صبح روز پنج شنبه هفتم شهریور با سخنرانی «حجت الاسلام رضا نوری» امام جمعه موقت بجنورد در مسجد انقلاب این شهرستان خواهد بود.

رییس ستاد گرامیداشت هشتم شهریور خراسان شمالی، مراسم شهرستان شیروان را بعد از نماز مغرب و عشاء روز پنج شنبه و در مسجد جامع با سخنرانی «حجت الاسلام حسین کوثری» امام جمعه شیروان معرفی کرد و افزود: مسجد اعظم امام خمینی(ره) اسفراین هم ساعت 11 صبح روز پنج شنبه میزبان سخنرانی «حجت الاسلام محمدیان» امام جمعه اسفراین در ویژه برنامه گرامیداشت شهدای هشتم شهریور می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: «حجت الاسلام نوروزی» امام جمعه فاروج سخنران این ویژه برنامه در مسجد جامع فاروج هستند که این برنامه هم ساعت 9 و 30 دقیقه صبح روز پنج شنبه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مراسم محوری شهرستان مانه و سملقان در مسجد جامع و با سخنرانی «حجت الاسلام احمدزاده» امام جمعه آشخانه صبح روز جمعه ساعت 10 و 30دقیقه خواهد بود، اظهارداشت: مراسم شهرستان جاجرم هم بعد از نماز مغرب و عشاء روز پنج شنبه با سخنرانی «حجت الاسلام موسوی» امام جمعه این شهر و در مسجد صاحب الزمان(عج) همراه خواهد بود.

حجت الاسلام سالاری به برنامه محوری شهرستان راز که ظهر امروز چهارشنبه در مسجد جامع این شهر اجرایی شده اشاره کرد و گفت: مراسم محوری شهرهای گرمه، صفی آباد و درق هم همزمان با نماز جمعه و سخنرانی ائمه جمعه این شهرها اجرایی می شود.

فعالیت های تابستانی کانون روستایی «عاشورا» روستای بام پایان یافت

مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون فرهنگی و هنری «عاشورا» روستای بام از توابع شهرستان اسفراین با حضور فعالان کانون فرهنگی و هنری عاشورا برگزار شد.

هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در این مراسم که در محل حسینیه روستای بام برگزار شد، به اهمیت اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: هدف ما این است که بتوانیم با استعدادیابی در ایام فراغت دانش آموزان، موفق به تربیت نیروهای انقلابی اثر گذار در جامعه شویم.

وی ضمن قدردانی از برنامه های کانون فرهنگی هنری عاشورا در مسجد روستای بام و حضور پر شور کودکان و نوجوان در این مراسم، به اجرای طرح موفق پیوند «مسجد، مدرسه، منزل» یا به اختصار« سه میم » اشاره کرد و گفت: این طرح سال های گذشته و با موفقیت در این کانون و دیگر کانون های استان  با هدف غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت اجرا شده است.

شیرازیان، همچنین با اشاره به فراخوان اجلاسیه سراسری نماز که امسال بیست و هشتمین دوره آن برگزار می شود، گفت: با توجه به اینکه این اجلاسیه هر سال با یک عنوان  مشخص برنامه ریزی می شود امسال  با عنوان  بحث نماز و مدرسه  و پیوند دانش آموزان و مدرسه به مسجد برگزار خواهد شد.

جشنواره تئاتر کوتاه خراسان شمالی مسیرآینده را به ما نشان می دهد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: جشنواره تئاتر کوتاه خراسان شمالی به مثابه منبعی است که مسیرآینده را به ما نشان می دهد.

جشنواره تئاتر کوتاه خراسان شمالی مسیرآینده را به ما نشان می دهد

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر کوتاه خراسان شمالی گفت: طی دو روز برگزاری جشنواره شاهد یک جشنواره بانشاط، پویا و جوان بودیم که باید از همه دست‌اندرکاران و مسئولان انجمن هنرهای نمایشی در استان و شهرستان‌ها تقدیر ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با ابراز خرسندی از این همه نشاط و پویایی زایدالوصفی که جوانان نسبت به هنرهای نمایشی دارند، بیان کرد: این جشنواره فرصتی برای جوانان ایجاد می کند که مخاطبان عام و حتی مخاطبان خاص، هنرمندانی را که تا کنون ندیده‌اند، بر روی صحنه ببینند.

فرخنده بیان کرد: اگر بخواهیم آینده تئاتر استان را ببینیم در آینه همین جشنواره تا حدودی به آن می‌رسیم و این جشنواره به مثابه منبعی است که می‌تواند مسیر آینده را به ما نشان دهد.

آغاز جشن عاطفه‌ها از ۷ شهریورماه

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از آغاز جشن عاطفه‌ها هم‌زمان با سراسر کشور در روز پنجشنبه ۷ شهریورماه خبر داد.

مجید الهی راد، با بیان اینکه این جشن ملی همه‌ساله باهدف همدلی و کمک به دانش آموزان نیازمند در آستانه آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود، افزود: این جشن امسال نیز در دو مرحله پیش از آغاز سال تحصیلی با حضور مردم نیکوکار و خیران و در مهرماه نیز با حضور دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول این جشن در روزهای ۸ و ۷ شهریور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۵ هزار دانش‌آموز نیازمند استان خراسان شمالی در انتظار همدلی تمامی آحاد مردم در جشن عاطفه‌ها هستند.

الهی راد تصریح کرد: پایگاه‌های کمیته امداد استان خراسان شمالی مستقر در سطح تمامی شهرستان‌ها و همچنین بیش از ۸۵ مرکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌ها و هدایای مردمی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی مرحله دوم جشن عاطفه‌ها نیز در ۱۰ مهرماه در سراسر استان برگزار می‌شود و بر این اساس زنگ جشن عاطفه هم‌زمان با سراسر کشور روز چهارشنبه نواخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کمک‌ها نقدی و کالای جمع‌آوری‌شده در مدارس بر اساس صلاحدید مدیران هر مدرسه و انجمن اولیاء و مربیان برای همان مدرسه هزینه می‌شود، افزود: مردم استان خراسان شمالی در سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند استان در جشن عاطفه‌ها کمک کردند.

الهی راد یادآور شد: هم استانی‌های عزیز علاوه بر حضور در پایگاه‌های کمیته امداد می‌توانند از طریق سامانه پرداخت تلفن همراه با شماره #۵*۰۵۸*۸۷۷۸*و یا شماره‌حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ و نیز شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ کمک‌های خود را می‌توانند به دانش آموزان نیازمند اهدا کنند./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات