۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۱۸۲۵۸
شورای جهانی صلح و تسامح:

الازهر پیشتاز عرصه علم‌آموزی در جهان است

الازهر پیشتاز عرصه علم‌آموزی در جهان است
رییس شورای جهانی صلح و تسامح با تجلیل از تلاش‌های شیخ الازهر در ترویج صلح و دوستی، الازهر را پیشتاز در عرصه علم‌آموزی در جهان توصیف کرد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر صبح امروز چهارشنبه با احمد‌بن‌محمد الجروان رییس «شورای جهانی صلح و تسامح» دیدار و بر ضرورت همکاری مشترک در جهت ترویج صلح پایدار تاکید کرد.

شیخ الازهر در این دیدار با تجلیل از تلاش‌های شورای جهانی صلح و تسامح در حمایت از فرهنگ صلح در جهان گفت: الازهر همسو با الگوی اعتدالی خود در همزیستی و پذیرش دیگران، آمادگی کامل خود را برای حمایت و همکاری با این شورا اعلام می‌دارد.

محمد الجروان نیز با تقدیر از زحمات شیخ الازهر در ترویج صلح و نوع‌دوستی تصریح کرد که این شورا با تمامی دوست‌داران صلح در سراسر جهان و نیز موسسه‌ها و مراکز مختلف همکاری نزدیکی دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای شورای جهانی صلح و تسامح در عرصه فکر و اندیشه‌ افزود: الازهر مرجعیت فکری و پرچم هدایت مشتاقان به صلح در جهان است همانگونه که شیخ الازهر نماد برادری و انسان‌دوستی است.

رییس شورای جهانی صلح و تسامح با ابراز امیدواری از تقویت همکاری‌های مشترک میان این شورا و الازهر اظهار داشت: الازهر موسسه‌ای پیشتاز در عرصه علم‌آموزی در جهان است و امیدواریم که چشم‌انداز علمی را بتوان برای گسترش صلح از طریق ساختارهای آموزشی ترسیم کرد.

محمد رایجی
ارسال نظرات