۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۱۸۲۹۰
با شرکت طلاب جدیدالورود؛

کارگاه میثاق طلبگی در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد

کارگاه میثاق طلبگی در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد
مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: کارگاه میثاق طلبگی با شرکت طلاب جدیدالورود مدارس علمیه استان در بجنورد برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری کارگاه میثاق طلبگی ویژه طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان در بجنورد خبر داد و افزود: این کارگاه با شرکت 68 نفر از طلاب نو ورود حوزه علمیه خراسان شمالی به مدت 16 ساعت برگزار شد.

وی با بیان اینکه تدریس مطالب این کارگاه بر عهده حجت‌الاسلام ابوالقاسم موسوی بود، افزود: هدف از اجرای کارگاه میثاق طلبگی معرفی ماهیت حوزه، جایگاه حوزه در نظام اسلامی، جایگاه طلبه، عوامل حفظ و تقویت معنویت در بین طلاب، آماده‌سازی طلاب برای ارتباط مؤثر با جامعه و امیدواری و ایجاد انگیزه در طلاب بود.

حجت‌الاسلام حسین زاده ادامه داد: این برنامه به مدت دو روز به‌صورت کارگاه آموزشی در هر مدرسه به مدت سه ساعت برگزار شد و افزون بر این در هر مدرسه مشاوره فردی هم در این خصوص صورت گرفت.

وی ادامه داد: انگیزه اصلی در مسیر طلبگی، نحوه آشنایی با حوزه علمیه، شناخت مفهومی و محتوایی از حوزه علمیه، خلاصه‌ای از وظایف طلبگی، عوامل اعتماد به نفس برای طلاب، هویت طلبگی و معنویت در حوزه برخی از مطالب مطروحه در این کارگاه بود.

حجت‌الاسلام حسین زاده در ادامه اضافه کرد: رسالت‌های حوزه علمیه، جایگاه حوزه علمیه در نظام اسلامی، عوامل ایجاد افتخار مثبت برای طلاب و راه‌های برخورد با هجمه‌های بیرونی مسیر اصلی و شاکله حوزه علمیه را تشکیل می‌دهد که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اجتهاد در دین همین موارد است، خاطرنشان کرد: وظایف و مسؤولیت‌های بسیاری بر عهده طلاب علوم دینی است که چشم‌پوشی از آن‌ها نشانه بی‌تدبیری است.

حجت‌الاسلام حسین زاده اضافه کرد: به عنوان نمونه از هزاران وظیفه طلاب می‌توان به عناوینی همچون امام جمعه بودن، مربی پرورشی، قضاوت، مسؤول فرهنگی، مبلغ به زبان‌های مختلف خارجی، نویسندگی و غیره اشاره کرد که این وظایف مستقیماً کمک برای دست‌یابی و درک دین مبین اسلام است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات