۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۱۸۳۹۷
با حضور آیت الله سبحانی صورت پذیرفت؛

رونمایی از کتاب «رسالات سبحان» پیرامون مباحث اخلاقی، تفسیری و کلامی

رونمایی از کتاب «رسالات سبحان» پیرامون مباحث اخلاقی، تفسیری و کلامی
آیین رونمایی کتاب رسالات سبحان پیرامون مباحث اخلاقی، تفسیری و کلامی حضرت آیت الله سبحانی در سالن اجتماعات مجتمع ناشران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و نشر خبرگزاری رسا، آیین رونمایی کتاب رسالات سبحان پیرامون مباحث اخلاقی، تفسیری و کلامی حضرت آیت الله سبحانی در سالن اجتماعات مجتمع ناشران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله سبحانی در این آیین به ضرورت توجه به اخلاق در جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: هر جامعه‌ای که اخلاق مدار باشد، زنده است و جامعه‌ای که خالی از آن باشد، مرده بوده و دارای حیات حیوانی خواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تفاوت‌های اخلاق غربی و اسلامی را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: پایه‌های اخلاق غربی مبنی بر سودآوری است، اما اخلاق اسلامی توجهی به سودآوری ندارد، بلکه در مبانی اسلامی، این، خود اخلاق است که موضوعیت دارد.

وی با بیان اینکه اخلاق غربی در راستای منافع مادی بوده و غربی‌ها تا جایی که منافعشان به خطر نیفتد پایبند به اخلاق هستند، عنوان کرد: این در حالی است که مبانی اسلامی اقتضا دارد انسان چه در صورتی که نفع ببرد و چه در غیر این صورت باید پایبند اخلاق باشد.

اعطای بیش از ۱۰ هزار مجوز چاپ کتاب در سال گذشته

همچنین سید موسی حسینی کاشانی در این مراسم به جایگاه بی بدیل قم مقدسه در حوزه کتاب و نشر ادامه داد: قم مقدسه در حوزه کتاب و نشر جایگاه و رتبه نخست را در کشور داراست.

حسینی کاشانی از اعطای بیش از ۱۰ هزار مجوز چاپ کتاب در سال گذشته در قم خبر داد و عنوان کرد: بیش از ۵ هزار از کتب مجوز داده شده مربوط به حوزه دین بوده است.

وی با تأکید بر جایگاه ویژه قم در زمینه چاپ و نشر بیان کرد: با توجه به حضور مراجع تقلید، حوزه‌ها و ده‌ها مؤسسه فرهنگی در قم نیاز هست که این شهر مقدس در عرصه تولید محتوا در جایگاه نخست قرار بگیرد که بحمدالله قم از این جایگاه ویژه برخوردار است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ظرفیت‌های مراجع بزرگوار تقلید و کتاب‌های ایشان در رقم خوردن جایگاه ویژه قم در عرصه چاپ و نشر و تولید محتوا نقش بسزایی داشته است.

گفتنی است، حجت الاسلام میرزاخان نیز در این جلسه به ارائه توضیحاتی از روند تألیف کتاب رسالات سبحان پرداخت.

شایان ذکر است، کتاب رسالات سبحان پیرامون مباحث اخلاقی، تفسیری و کلامی حضرت آیت الله سبحانی به قلم حجت الاسلام میرزاخان نگاشته شده و انتشارات نسیم کوثر انتشار آن را بر عهده داشته است. /۸۴۱/پ ۲۰۲/ش
حسین ثالث موید
ارسال نظرات