۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۱۸۴۳۲
امام جمعه موقت کاشان:

رییس جمهور و مسؤولان به درد دین مردم برسند + فیلم

رییس جمهور و مسؤولان به درد دین مردم برسند + فیلم
حجت اسلامی تبار با بیان اینکه رییس جمهور و مسؤولان کشور به درد دین مردم برسند، گفت: اگر مشکلات کشور رفع شدنی نیست برای این است که دغدغه دین وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سالگرد شهادت رجایی و باهنر و گرامیداشت یاد و خاطره این دو شهید، گفت: شهیدان رجایی و باهنر در یک دوره کوتاه مسؤولیت توانستند سیمای زیبایی از یک حکومت دینی و یک مسؤول و مدیر دینی و حقیقی و انقلابی را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنند.

وی افزود: الگو و روشی را که شهیدان رجایی و باهنر به جامعه معرفی کردند می‌تواند الگویی مناسبی برای دولتمردانی باشد که در آینده مسؤولیت خواهند داشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شهیدان رجایی و باهنر ویژگی‌هایی داشتند که بدون استثناء همه مدیران از بالاترین رده تا پایین‌ترین رده باید چنین ویژگی‌هایی را داشته باشند تا بتوانند مدیری موفق و لایق نظام اسلامی و انقلاب اسلامی باشند.

وی مکتبی بودن، متدین، تشنه خدمت به مردم، مردمی بودن، ساده زیستی و پرهیزاز اشرافی گری، دلسوز مردم و تلاش و کوشش شبانه روزی، تبعیت عملی از ولایت فقیه، شجاعت در مقابل دشمن، استقامت و بردباری، بصریت و عدم خود باختگی در مقابل فرهنگ غرب را از جمله ویژگی‌های شهیدان رجایی برشمرد.

به گفته وی مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی که برخاسته از قرآن و فرهنگ و تشیع است باید در مقابل دین و انقلاب و رهبری و ملت مسؤول بدانند و سرباز رهبر و انقلاب و ملت باشند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: مسؤولان هم در برابر دشمن باید شجاع باشند و هم از تهدید‌های دشمن هراسی نداشته باشند و هم بصیر باشند و اسیر ترفند‌های دشمن نشوند.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با اشاره به اینکه امروز پرده دیگری از ترفند‌های دشمن به نمایش درآمده است، اظهار داشت: تهدیدات دشمن به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران منجر شده است و تهدیدات دشمن هیچگاه اثرنداشته است و گزینه‌های روی میز دشمن نتوانسته جمهوری اسلامی ایران را وادار به تسلیم کند.

وی افزود: درادامه سریال سیلی‌های جمهوری اسلامی ایران به صورت دشمن، سیلی رعد آسای رهبری بر گونه ترامپ و عدم پاسخ به نامه رییس جمهورآمریکا، سرنگونی پهباد فوق پیشرفته آمریکا و توقیف نفتکش انگلیس سیلی‌های سنگین ایران بود که دشمن را به شدت گیج و متحیر کرد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: اگر آمریکا و انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد یک نظام طاغوتی را بر سر کار آوردند وملت ایران را تحقیر کردند، امروز ملت ایران با زدن پهباد آمریکا و توقیف کشتی انگلیس، هم آمریکا و هم انگلیس را تحقیر را کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امروز که آمریکا و غرب به شدت تحقیر شده اند در پرده دوم خود بار دیگر موضوع مذاکره با ایران را مطرح کرده اند و متأسفانه برخی برای مذاکره با آمریکا اعلام آمادگی کرده اند در حالیکه آزموده را آزمودن خطا است.

وی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب با مذاکره با آمریکا موافق نیست، اظهار داشت: بعد از خروج آمریکا از برجام و مطرح شدن مذاکره با اروپا، رهبری هشدار داد به مذاکره با اروپا اعتماد نکنید، اما بی اعتنایی شد و نتیجه آن را دیدند، اما باز هم برخی به دنبال مذاکره هستند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر مکتبی بودند و درد دین داشتند گفت: مسؤولان نظام از رده پایین تا بالا برای هدایت و اصلاح جامعه باید امورمعنوی و دین مردم را تقویت کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار از رییس جمهور و مسؤولان کشور خواست به درد دین مردم برسند، گفت: اگر مشکلات کشور رفع شدنی نیست برای این است که دغدغه دین وجود ندارد.

به گفته وی مروجین بدحجابی به ویژه در کنفرانس اخیر که چهره‌های بزک کرده‌ای را به نمایش گذاشتند و سبب رنجش ملت ایران و خانواده شهدا شدند دغدغه دین ندارند در حالی که اگ دین مردم اصلاح شود مفاسد اجتماعی برطرف و مسائل جامعه اصلاح خواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مسؤولان نظام حجاب را از واجبات دانست و از مسؤولان خواست به داد دین مردم برسند تا امام زمان (عج) شاد شود واگرامام عصر شاد شود مشکلات جامعه هم حل شدنی است.

به گفته وی مردم و جامعه از مسؤولان تأثیر پذیر هستند و اگر مسؤولان نسبت به دین مردم بی اعتنا باشند و خود را ضامن بهشت مردم ندانند، مطمئن باشید مردم نیز نسبت به دین بی توجه خواهند شد.

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر حسینی بودن مسؤولان، گفت: امام حسین (ع) فدای دین شد و زیربارذلت نرفت و عزت را حفظ کرد و با فساد مبارزه کرد و فدای اصلاح امور مردم و امر به معروف شد و مسوولان باید این راه را که راه شهیدان رجایی و باهنراست را ادامه دهند./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 5

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات