۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۱۸۵۰۱

هند، دو میلیون مسلمانِ ایالت آسام را اخراج می‌کند

هند، دو میلیون مسلمانِ ایالت آسام را اخراج می‌کند
در ادامه فشارها و محدودیت‌های دولت هند علیه اقلیت مسلمان، دولت دهلی نو تابعیت حدود دو میلیون نفر از ساکنان ایالت آسام را لغو و آنها را از خاک این کشور اخراج می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت هند پس از مدت‌ها از شروع روندی برای بررسی تابعیت قانونی ساکنان ایالت آسام در شمال شرق این کشور، تابعیت حدود دو میلیون نفر را که اغلب مسلمان هستند، لغو کرده است. 

منتقدان این طرح می‌گویند که هدف دولت هند [فشار بر] اقلیت مسلمانان این کشور است. 

احساسات علیه مهاجرت‌های غیرقانونی در ایالت آسام، یکی از فقیرترین ایالت‌های هند، از سال‌ها پیش تشدید شده است. هندی‌ها مدعی هستند که بسیاری از ساکنان ایالت آسام خارجی هستند و از کشورهای همسایه نظیر بنگلادش به آنجا مهاجرت کرده تا شغل‌ها و زمین‌های آنها را تصاحب کنند. 

«سازمان ملی ثبت امور شهروندی هند» سال گذشته پروسه‌ای را برای بررسی تابعیت حدود ۳۳ میلیون نفر در ایالت آسام آغاز کرد. تنها 4 میلیون نفر خارج از این لیست ۳۳ میلیون نفری باقی ماندند که بیشتر آنها همه هندو بودند. 

«پراتیک هاجیلا» هماهنگ کننده امور ثبت دولتی هند طی یک بیانیه اعلام کرده است که از ۳۳ میلیون موردی که مورد بررسی قرار گرفته است ۱.۹ میلیون نفر مجوز اقامتشان باطل شده و اخراج خواهند شد.

در این بیانیه آمده است، افراد ناراضی می‌توانند طی یک شکایت درخواست تجدید نظر کنند و به همه معترضان فرصت کافی برای  دفاع داده خواهد شد.  /983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات