۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۱۸۹۴۰
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

مداحان اهل‌بیت، عزاداران حسینی را به عفت ورزی ترغیب کنند

مداحان اهل‌بیت، عزاداران حسینی را به عفت ورزی ترغیب کنند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مداحان اهل‌بیت باید در کنار روحانیان حاضر در مراسم عزاداری ماه محرم، عزاداران حسینی را به عفت ورزی و توجه به حجاب ترغیب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست هم‌اندیشی بنیاد عفاف و حجاب استان با مداحان اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: توجه به عفت و حجاب همواره در جامعه اسلامی در بسیاری از مقاطع زمانی بیان شده است؛ به‌گونه‌ای که همیشه یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بسیاری از سخنرانی‌ها و بیانیه‌ها توجه هرچه بیشتر به عفت ورزی و زنده نگاه داشتن عفاف و حجاب در جامعه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمنان نظام جمهوری اسلامی قصد دارند ایمان و معنویت جامعه را از پایه و اساس تخریب و تخلیه کنند و مقام معظم رهبری نیز بارها بر مسئله جنگ نرم تأکید داشته است و فرموده‌اند که هدف اصلی دشمنان نظام جمهوری اسلامی در جنگ نرم حمله به سنگرهای معنوی جوامع اسلامی است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص عفاف و حجاب افزود: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود خطاب به مداحان اهل‌بیت فرموده من تأکید می‌کنم در این برهه از زمان روی مسئله خانواده تکیه کنید، ترویج شهوت که سبب از بین رفتن حیا و عفت است، امروز جزء برنامه‌های دشمن است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی اضافه کرد: رهبری خطاب به مداحان تأکید می‌کنند شما مبارزه با این‌ها را جز برنامه‌های خود قرار دهید، طهارت و پاکیزگی جوانان این مملکت را مورد همت و توجه خود قرار دهید و این مسئله یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارها برای حفظ و رشد انقلاب و حفظ نظام اسلامی است. گاهی یک بیت از اشعار شما به‌اندازهٔ یک منبر می‌تواند در مخاطب شما اثر بگذارد. پس این فرصت را از دست ندهید.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص عفت ورزی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، ظهور و بروز معنویت را در مسائلی ازجمله ایثار، عفت و غیرت می‌داند و به همین سبب از مداحان و روحانیون خواسته است تا به‌عنوان رسالت خود در نقش خادم سیدالشهدا (ع) به مقوله عفت ورزی و غیرت ورزی و بحث حجاب در مداحی‌ها و سخنرانی‌های خود بیش‌ازپیش بپردازد.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان ‌شمالی با بیان اینکه آیات و روایات متعددی در خصوص اهمیت و اجر عفت ورزی در جامعه مطرح‌شده است، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در روایتی می‌فرماید: آن مجاهدی که در راه خدا شهید شده است، از آن‌کسی که می‌تواند گناه کند ولی عفت می‌ورزد و گناه نمی‌کند، اجرش بالاتر نیست. آن‌کسی که می‌تواند گناه کند، قدرت دارد که گناه کند اما خداوند را به یاد می‌آورد و عفت می‌ورزد، این حدیث از امام علی (ع) اجر و اهمیت عفت ورزی را نشان می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر این اساس انتظار می‌رود مداحان اهل‌بیت باید در کنار روحانیان حاضر در مراسم عزاداری ماه محرم، عزاداران حسینی را به عفت ورزی و توجه به حجاب ترغیب کنند./9314/پ310/ب1

گزیده‎ای از خبر را می‎توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
هادی رحیمی
ارسال نظرات