۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۱۸۹۹۴

شور محرم در جمهوری آذربایجان

شور محرم در جمهوری آذربایجان
همزمان با فرارسیدن دهه اول ماه محرم، مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور شیعیان جمهوری آذربایجان در حسینیه‌ها و مساجد این كشور آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری سالار شهیدان امام حسين(ع) با حضور شیعیان جمهوری آذربایجان در حسینیه‌ها و مساجد این كشور آغاز شده است و تا ۱۹ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

حسینیه اهل بیت(ع) ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان در باكو، برای برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان كربلا به مدت ۱۰ روز برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

همچنین، زیارتگاه‌ها، اماكن مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها به عنوان محل تجمع دستجات عزاداران حسینی مملو از جمعیت بی‌شماری می‌شود تا با حضور عاشقانه خود در این اماكن به یاد امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای آن حضرت عزاداری كنند.

اداره مسلمانان قفقاز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت آغاز ماه محرم، پیروان همه مذاهب اسلامی را به مشارکت در مراسم ویژه عزاداری حسینی در جمهوری آذربایجان دعوت کرده و در آن تاریخ واقعه کربلا و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران وفادار آن حضرت به دستور یزید بن معاویه مورد اشاره قرار گرفته است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات