۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۱۹۰۶۶
انتقاد امام جمعه یزد از ‌شیوه نادرست آموزش در کشور؛

دانش‌آموزان با تفکر درست هدایت نمی‌شوند

دانش‌آموزان با تفکر درست هدایت نمی‌شوند
آیت‌الله ناصری یزدی با انتقاد از شیوه نادرست آموزشی در کشور، گفت: متأسفانه در کلاس‌های درسی، شیوه آموزشی به شکلی است که دانش‌آموزان را به تفکر و اندیشه هدایت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با سومین روز از هفته تعاون، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد که با حضور اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون، مدیران عضو شورای هماهنگی و جمعی از تعاون‌گران استان در این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه به آسانی می توان مسئله اشتغال را در کشور حل کرد اظهار داشت: انتظار می‌رود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل در استان‌ها بتوانند مشکل اشتغال را حل کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری استان یزد افزود: امروزه بسیاری از اتباع خارجی در استان یزد مشغول به کار‌ند و این موضوع سبب شده که درآمدهای کلان و خوبی نیز داشته باشند اما بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با توجه به مدارک تحصیلی عالی بیکار‌ند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با گرامیداشت هفته تعاون و تاکید بر اینکه تعاونی‌ها نباید به حال خود رها شوند تصریح کرد: باید دقت نظر بیشتری بر مدیریت و نحوه فعالیت این تعاونی‌ها باشد به شکلی که تعاونی‌ها نیر در مسیر خلاقیت و نوآوری پیش بروند و رشد کنند.

وی با تاکید بر اینکه با کمک تعاونی‌ها می‌توانیم وابستگی کشور را به خارجی‌ها کم کنیم تصریح کرد: متاسفانه برخی ماشین آلات در خط تولید کارخانه‌ها وارداتی است و این موضوع موجب شده تا توقف کارخانه‌های کشور را شاهد باشیم.

‌نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از مشکل آموزشی و شیوه نادرست آموزش در کشور ادامه داد: متأسفانه در کلاس‌های درسی، شیوه آموزشی به شکلی است که دانش‌آموزان را به تفکر و اندیشه هدایت نمی‌کند و با آموزش‌های سطحی و به سبک انگلیسی دانش آموزان را آموزش می‌دهند.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه در مدارس و نظام آموزشی ما دانش‌آموزان فقط به دنبال خواندن، حفظ کردن و نمره گرفتن هستند عنوان کرد: زمانی که دانش‌آموزی در مدرسه نمره خوبی بگیرد مورد تشویق قرار می‌گیرد و این رویه باعث می‌شود که پس از سال‌ها تحصیل فقط محفوظاتی داشته باشد که فراموش شدنی است و ابدی و مفید نیست.

وی با تاکید بر اینکه امروزه نیازمند تفکر و تعقل در کارها هستیم عنوان کرد: تفکر و اندیشیدن در کارها منجر به حل بسیاری از مشکلات و مسائل در زمینه‌های مختلف می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات