۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۱۹۱۰۵
آیت الله حسینی بوشهری:

برخی مسؤولان به جای اینکه آبروی انقلاب باشند، خیانت می‌کنند + فیلم

برخی مسؤولان به جای اینکه آبروی انقلاب باشند، خیانت می‌کنند + فیلم
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: برخی مسؤولان به جای اینکه برای انقلاب عزت آفرین و آبرو باشند به انقلاب و نظام خیانت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری سه شنبه شب در مراسم سوگواری هیات حضرت علی اصغر (ع) که در مسجد صادقیه کاشان برگزار شد، گفت: در ارتباط با عاشورا دو دیدگاه مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه یک دیدگاه حادثه عاشورا را یک پدیده معمولی می‌داند، افزود: از دیدگاه ما عاشورا یک جریان و یک رودخانه‌ای است که در بستر تاریح در حرکت است و یک طرف آن دشمن و طرف دیگر آن امام حسین (ع) است.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: عاشورا برای زندگی حال و آینده ما پیام و درس دارد که یکی ازدرس‌های عاشورا دین و دینداری است که برای دین باید هزینه پرداخت.

وی افزود: دومین درس عاشورا این است که در یک مبارزه الهی ساز و برگ نظامی حرف نخست را نمی‌زند و این اراده و هدف است که حرف نخست می‌زند.

به گفته وی عاشورا در درس سوم خود به ما نشان داد انسان‌ها غربال می‌شوند و خوب‌ها از بد‌ها شناخته می‌شوند و زمانی که در بوته آزمایش قرار می‌گیرند مشخص می‌شود جوهره کدام انسان‌ها با دین و حقیقت است و کدام نیست.

امام جمعه قم لازمه پیروزی مقابل یهود و صهیونیست جهانی را داشتن رابطه صمیمی با خدا دانست و اظهار داشت: پبروزی اصحاب امیرمومنان (ع) به واسطه این است که یاران حضرت فدایی ولایت بودند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه برخی مسؤولان به جای اینکه برای انقلاب عزت آفرین و آبرو باشند و در قبال مسؤولیتی که گرفته اند شاکر نعمت الهی باشند به انقلاب و نظام خیانت می‌کنند.

به گفته وی دنیا خواهی برخی مسؤولان سبب شده است تا به هیچکس رحم نکنند و خود و جامعه را در معرض آسییب جدی قرار داده اند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: یکی از پیام‌های عاشورا دوری از دنیا است و دنیا خواهان و دنیا طلبان و دنیامداران جزء اردوگاه یزیدیان بودند و از اردوگاه امام حسین (ع) دور بودند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: ویژگی سوم عاشورا این است تا انسان‌ها در معرض امتحان قرار نگیرند شناخته نمی‌شوند، از این رو کسانی که برای خدا و در راه اهل بیت (ع) و در مسیر امام حسین (ع) گام برمی دارند امداد‌های غیبی به کمک آن‌ها خواهد آمد.

وی حج امسال را متفاوت از سال‌های قبل خواند و اضافه کرد: سال‌های گذشته مسلمانان‌ کشورهای دیگر از حضور ایران در سوریه و کمک ایران به لبنان و یمن معترض بودند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حجاج کشور‌های دیگر امسال بر خلاف سال‌های قبل خوشحال از اینکه ایران رهبری شجاع دارد و آرزو داشتند همه سران کشور‌های اسلامی مانند رهبر ایران بودند که مانند جد خودش امیرمومنان (ع) و حسین ابن علی (ع) در مقابل دشمن این چنین می‌خروشد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: مسلمانان کشور‌های اسلامی امسال نه تنها به حضور ایران در سوریه و حمایت از لبنان و یمن معترض نبودند بلکه می‌گفتند ملت ایران سبب سربلندی امت اسلامی در جهان شده است.

وی افزود: عزت و اقتدار ملت ایران به دلیل داشتن انبوه ساز و برگ نظامی و جمعیت بیشتر نیست بلکه به دلیل ارادت مردم عزادار ایران در محرم و شب‌های احیا به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 7
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات