۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۱۹۲۳۱
آذری جهرمی:

سعی داریم تعرفه مکالمات میان ایران و عراق را به صفر برسانیم

سعی داریم تعرفه مکالمات میان ایران و عراق را به صفر برسانیم
وزیر ارتباطات گفت: در مذاکره با عراق تلاش داریم که در ایام اربعین تعرفه مکالمات میان دو کشور را همچون ویزا به صفر برسانیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تهیه توسعه زیرساخت های ارتباطی برعهده اپراتورهای عراقی است. همچنین تیم مذاکراتی ما هفته آینده پس از تاسوعا و عاشورا عازم عراق خواهند شد تا پیگیر موضوعات شوند.

وی ادامه داد: البته حدود یک ماه پیش وزیر عراقی سفر به ایران داشتند که در آن سفر مذاکراتی را انجام دادیم. پیشنهاد مشخص ما این بود که در ایام اربعین تعرفه مکالمات میان دو کشور را همچون ویزا به صفر برسانیم.

ویر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: سیگنال های اولیه مثبت است اما تا روی کاغذ بیاوریم، باید این مذاکرات ادامه داشته باشد تا بتوانیم به نتیجه برسانیم.

وی بیان کرد: بحث بهبود مسیر ارتباطی و توسعه شبکه مدنظر بوده است، البته سال پیش نسبت به سال های گذشته بهتر شده است.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره تحریم حوزه صنعت فضایی ایران در جمع خبرنگاران گفت: می‌گفتند شخصی رفت گواهینامه بگیرد و مرتبا امتحان می‌داد و قبول نمی‌کردند و سپس سوار ماشین شد و به پایه زد پلیس گفت گواهینامه؟ که او نیز گفت دادی که می‌خواهی؟

وی ادامه داد: هم‌اکنون هم آن‌ها در عرصه صنعت فضایی چه چیزی به ما داده بودند که حالا بخواهند ما را تحریم کنند؟ این تحریم‌ها به درد خودشان می‌خورد./998/د102/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات